Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av DennisCA
Va de heter det fick jag nog reda på för ett tag sen. Detta med diametern var mera något jag tyckte var intressant men det kan hända det bara är jag som är konstig.
Jobbar inne i bilen
Bild

Torkarreläet utbytt mot en med justerbar intervaller, här är det gamla. Jag har läst att det ska vara möjligt att byta utan att demontera nånting men jag ser inte hur det ska gå. Knäskyddet måste bara bort och helst skulle stolen åkt ur också. Reläet sitter högt uppe i mitten, man måste ha alla fingrar och rörelse kvar, en styv gammal gubbe skulle inte klara det. Eller nån med ens litet nedsatt rörlighet i armar å händer.
Bild

De här kablarna går hela vägen fram till extraljusens relä. Här lägger jag en extra dimljusknapp som jag köpte förra året. Nu kan jag slå av och på extraljusen vid behov. Har dock inte kopplat så knappen lyser, behöver få tag i ett kretsschema av knappen men tror jag hittat rätt.
Bild

Ganska trevligt att Volvo försett en med färdiga kanaler för extra kablage genom brandväggen.
DennisCA skrev: Idag, 12:24 ..Reläet sitter högt uppe i mitten, man måste ha alla fingrar och rörelse kvar, en styv gammal gubbe skulle inte klara det.
Jodå. Jag fick ju dit det :-D
Det är nog meningen att man ska lyfta ur elcentralen och montera från motorrummet men med all säkerhet kommer sköra plastdelar att gå sönder då..
Jag satte reservnyckeln i drift idag ty den ordinarie börjar bli lätt sliten :-/
Nytt skal till fjärrkontrollen var inte fel heller :-)
20251016_121704.jpg
20251016_121704.jpg (1.16 MiB) Visad 78 gånger
Du får hålla ögonen öppna efter en extraljusknapp, dimljusknapp till extraljusen är ju inte helt perfekt även om det funkar lika bra.
DennisCA skrev: Idag, 12:24 ..behöver få tag i ett kretsschema av knappen ...
La inte jag upp foto av Haynes-schemat nyligen?
Här, #121 :-D Visserligen för S/V70 men det skulle förvåna mig om knappen ändrats sen 850
Tyvärr så tycker Haynes att det är onödigt att ha med skisser som visar vilken pinne som är vilken :bored: inte alltid som numreringen finns på kontaktdonen.
viewtopic.php?f=16&t=186113&p=1616332#p1616331
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Att dom blinkar på dig har nog inte med inne[…]

Beställ och byt själv du gör det p&[…]

Venturatuning T8 2024

Hej. Installationen var enkel. Koppling till tre[…]

Bara kupéfiltret är 30 min nagelbandsm[…]