Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Överväg att fylla upp "rännan" under bakrutan med svart byggsilikon när du är klar.
Det samlas annars smuts och saltvatten där vintertid och startar rost hur väl man än försökt fixa lacken. Been there..
Med silikon försvinner problemet :-) vackert? Hmm. Funktion går före finish :-D
Jo jag har tänkt på det där och ska nog fylla upp den där rännan med sikaflex eller nåt i den stilen. Jag är illa rädd rosten kommer tillbaka på denna baklucka dock. Jag slapp inte åt under rutan tillräckligt bra för att få bort allt och jag tror inte fosforsyran lyckades ta allt. Fast bottendelen är värst, där plåten är vikt, där inne är det omöjligt att få bort all rost.

Man skulle egentligen behöva kapa bort bottenplåten och rengöra och ev. svetsa ramen under, sen tillverka ny bottenplåt och svetsa in den (eller kanske här kunde man prova limma för att undvika problem med att plåten rör sig från svetsvärmen). Men det är inget jag har tid och ork för nu, men jag har på känn jag kommer göra om detta jobbet i framtiden.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det är mycket byggsilikon på min bil :-[…]

Den stora annons-tråden

17 mil, väldigt rolig bil men priset..... htt[…]

Provade att sätta dit den gamla Volvo orginal[…]

Det är bara att ringa och boka en tid på[…]