Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Okalettos skrev:
joysam skrev: Igår, 23:30
Tråkigt att aviseringarna inte är möjliga att stänga av.

Vad vill du få aviseringar om?

Ingen vill väl medvetet trötta ut dig tänker jag.

Har du för avsikt att bidra med något mer konstruktivt än uttröttande gnäll om att du blir uttröttad?
Ja nä jag har tyvärr inget att bidra med ang bagageutrymmen (inte mer än att de generellt är lite väl små 'nu för tiden' (och inte sällan opraktiska, främst pga sluttande/ihopsnörpt tak och inte minst pga väldigt sluttande bakruta), oavsett om bilen f ö är stor och oavsett framdrivningsteknik)..

Jag ska inte gnälla (mer).. Tyckte bara att bagageutrymmesdiskussionen 'förtjänar' en egen tråd :party:.
Det behöver inte vara bidrag kring bagageutrymme. Det går alldeles utmärkt med konstruktiva inlägg om det förnuftiga eller tokiga med elbilar som sådana.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tittade nu på bilder på bagageutrymmet i bland annat ID.4 GTX (ungen bor ju 27 mil bort, så det är inte bara att ränna ut och glo i hennes bil). På bilderna verkar det som att golvet inte ens blir plant när man fäller baksätet. Är det så eller luras bilderna?
Med golvet i det högre läget blir det väl rätt plant. Men en liten lutning finns där.

bagagge_id4.JPG
bagagge_id4.JPG (63.22 KiB) Visad 80 gånger
På den här bilden såg det väldigt kuperat ut. Men då är det nog det lägre lastgolvet som syns. Därav tröskeln till baksätesryggarnas baksida. Är de inte fullt nedfällda på den här bilden? De ser ju ut att gå upp en rätt bra bit mot dörrkarmen i framänden.
Eller är bilden inte ens på en ID.4 utan något mindre? Jag kanske missförstår vad den visar.
ID.4 bak.jpg
ID.4 bak.jpg (677.85 KiB) Visad 69 gånger
apersson850 skrev:Eller är bilden inte ens på en ID.4 utan något mindre? Jag kanske missförstår vad den visar.
Bilden är en ID3. En bil i Golfstorlek med andra ord.
  • 1
  • 448
  • 449
  • 450
  • 451
  • 452
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus