- Idag, 09:02
joysam skrev: ↑Idag, 07:03Siffran på Model Y stämmer inte men det finns inte heller någon officiell VDA-siffra på Model Y. Model Y har fått ett rykte att bagaget är större än andra bilar i samma storleksklass då Tesla enbart anger amerikanska mätmetoden vilket anger siffran till 858 liter. Som sagts tidigare är det samma siffra som ex. ID4 enligt samma mätmetod, så Model Y är ingen storlastare jämfört med sina konkurrenter.20FJan skrev:Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l mätt upp till hatthyllan och utan utrymmet under golvet?Är Tesla Y verkligen på 360 l?
Mätte upp Chryslern lite enkelt, bakom tredje sätesraden upp till fönsterlinjen har jag 0,6x0,8x1,2m. Ca 570 liter. Får alltså in ungefär 5 stora hårda resväskor stående, id4 kanske rymmer det under hatthyllan men tveksamt pga formen. Men ynkligt?
Enligt google ska jag ha 900 liter i Chryslern, antingen är det då mätt upp till taket, eller så är utrymmet som finns under golvet vid andra raden medräknad.
EQV har över 1000 liter.
ID BUZZ LWB 7-sits såg jag nyss 300 l på där bak. Alltså mindre än Tesla Y som har 360. De bagagen tycker jag ordet ynklig kan passa bättre. Två stora väskor eller en barnvagn och skötväska sedan är det typ fullt.
Jag kör en Y och bland det bästa med den är ju de fantastiskt flexibla, och rymliga bagageutrymmena, något som övriga tillverkare har svårt att komma i närheten av för bilar av motsvarande storlek.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volkswagen ID4 GTX MY25
Tidigare: XC40 Recharge Extended Range MY24 Vapour Grey, Polestar 2 LR DM MY21 Thunder Grey, XC40 T3 MY20 Thunder Grey, V40 T2 MY14 Titanium Grey
Tidigare: XC40 Recharge Extended Range MY24 Vapour Grey, Polestar 2 LR DM MY21 Thunder Grey, XC40 T3 MY20 Thunder Grey, V40 T2 MY14 Titanium Grey