Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poseidon skrev: tis 22 jul 2025, 06:05 Volvo går dåligt så det gör att de bedömer all garanti och goodwill hårdare.
Umm.. kommer att tänka på Marelli-gasspjällskrisen. Det var väl runt 2005 som Volvo gick ut till media med att man inte tänkte ta ansvar för "vintage cars". Marelli-spjäll användes i MY 98-02 om jag minns rätt.. Vintage cars haha, allt kan man skylla på :-D Som tur var dök det upp en lösning men den kom inte från Volvo :-/
Rotskyddsgarantin gäller vad jag förstår bara vid genomrostning och förutsatt att man inte varit oaktsam eller slarvat med skötseln. Får man köra i regn t.ex.? :party:
Erik Å skrev:Rotskyddsgarantin gäller vad jag förstår bara vid genomrostning och förutsatt att man inte varit oaktsam eller slarvat med skötseln.
Det är boksavligen en bilentusiast som ägt bilen. Om inte hans bil klarar sig från rost kommer ju ingen göra det :/
Tråkigt med rosten, det är tyvärr allt för vanligt på bilar med lackad plåt i hjulhuset. Orsaken är väl mest troligt stenskött, du ser ju till och med två stenar på din bild (?), som kilat fast sig mellan skärm och sidokjol. Stenar släpper inte bara från däckmönstret bakåt i färdriktningen.

Jag hade en XC60 Gen1 förr, den fick jag lacka om framskärmarna på efter 5-6 år år från ny. Min nästa bil kommer troligen bli en bil med plast i hjulhusen, t.ex. XC40. Kör man på t.ex. grusväg eller osopad gata på vårkanten är stenskott i hjulhuset tyvärr inte ovanligt, ju bredare fälg/däck man har desto större risk. Därav tror jag det är ett större problem idag när vanliga tjänstepulkor har "megahjul", än det var för 10-20 år sedan.

Synd att inte Volvo hanterat kommunikationen snyggare mot dig som kund, oavsett utslag i ärende. Men i deras ögon är bilen lastgammal antar jag och kundnöjdhet är bara viktigt i de fall det direkt påverkar resultatet på innevarande räkenskapsår. Vi får inte glömma nuvarande ägandeförhållande....
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]