Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Såhär står det i instruktionsboken.

Det går att slå av och på laddplattan via centerdisplayens funktionsvy. Standardläget är att laddplattan inte är aktiverad. Då laddplattan slås på visas ett meddelande angående riskerna för användare som har pacemakers eller andra inopererade enheter som skulle kunna påv
III skrev: tor 16 mar 2023, 23:51 Såhär står det i instruktionsboken.

Det går att slå av och på laddplattan via centerdisplayens funktionsvy. Standardläget är att laddplattan inte är aktiverad. Då laddplattan slås på visas ett meddelande angående riskerna för användare som har pacemakers eller andra inopererade enheter som skulle kunna påv
Jag hittar den inte i Sensus. :-/
Plockar upp denna tråd igen. Min trådlösa laddare samt mobil blir sjukt varm (med och utan skal), ska det verkligen vara så?
Ska in på service om ca en månad så tänkte om det är värt att nämna det eller om det helt enkelt är så.
Jag har ingen erfarenhet av Volvos originalmonterade laddare, men jag har den eftermarknadsladdare som säljs av VParts. Den fungerar bra, (dock ingen snabbladdning precis...) men den, och mobilen, blir överj*vligt varma efter ett tag. Så det är nog inget unikt för Volvoladdaren
OBS
Laddningsförfarandet kan upplevas olika beroende på vilken typ av enhet som laddas. Det kan t.ex. ta olika lång tid innan laddning startas eller innan enheten är fulladdad.
Enheter kan bli varma under laddning. Detta är normalt.
För litiumbatterier gäller Arrhenius ekvation; livslängden halveras för var 10:e grads temperaturhöjning.
Iallafall upp till ca 70 grader. Över det går det ännu fortare :-/
Jag har slutat Qi-ladda :-D

Eller det faktum att VW vill sälja nya bilar […]

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]