Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:den motor tempgivaren jag köpte var kass så jag köpte en ny och rengjorde kallstartsventilen så nu funkar den super bra igen.. tack för all hjälp..
Tror inte tempgivaren var kass...bara att det var fel givare!
Eftersom det var diagonssystem på bilen, så har den det senare LH 2.4 systemet...vilken skall ha den svarta tempgivaren.
av Klotaren
bytt först fel givare.. den längst in mot torped väggen och det var fel.. det var den längst fram som jag bytt sen och den jag köpte var kass.. den som var kass var svart och den nya var också svart.. så nu funkar det som det ska. ibland får man ge den en dos startgas men rullar det på som bara den.. tack för all hjälp
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den bakre tempgivaren är till bränslesystemet.
Den främre (med runda stift) är till tempmätaren i instrumentet.
av Klotaren
nu har bilen börjat gå konstigt igen.. fick upp felkod 2-2-4 och det är motor tempgivare.. är det den som sitter närmaste torpedväggen mellan 3 och 4 cylinder..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:nu har bilen börjat gå konstigt igen.. fick upp felkod 2-2-4 och det är motor tempgivare.. är det den som sitter närmaste torpedväggen mellan 3 och 4 cylinder..
Ja! :D
av Klotaren
hej igen... fixat min motortempgivare nu... tackar för all hjälp...

nu fick jag upp i uttag 2 2-3-1 och kolla va det var och hur fixar jag ddet..
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Ja jävlar!!! Det blir du som bjuder mej på en pilsner då Jocke!!!! ;)

//David
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nybbe_gefle skrev:Ja jävlar!!! Det blir du som bjuder mej på en pilsner då Jocke!!!! ;)

//David
Det får vi ordna... (BE)
av Klotaren
grattis grabbar men hur åtgärdar jag nästa fel då ??
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Spraya med startgas på allt från LMM till toppen (dvs luftens väg in i motorn) för att se om du har något läckage. 2-3-1 är väl lamdareglering mager, tomgång om jag inte missminner mej. Kan ju även få detta fenomen om avgassystemet läker före lambdasonden.

//David

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]