Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Så det blev så till slut. Ytterligare icke-volvo på ett Volvo-forum. Magkänslan sa att det var dags att byta från Teslan, och ersättaren stavas ID.7 :-)

Listan över bilar jag provkört och provsuttit innan vi landade här är ganska lång, och även med Teslan såld så behövde vi fundera både en och två gånger på om vi skulle slå till, men så blev det. Idag skrev vi på. Så nu börjar vi vänta, planerad leverans är satt till första veckan i oktober.

Det här är första gången jag privatleasar, och även första gången jag beställer en helt ny bil. Så det ska bli spännande :-)

Edition-paket och GTX innebär väl typ fullsmetad; fyrhjulsdrift, DCC-chassi, ventilerade stolar med massage, Harman Kardon ljudpaketet, HUD, LED-Matrix IQ.Light. Det vi inte har är glastaket (vet inte om det gick att välja, jag ville inte ha det) och vi valde även bort dragkrok eftersom vi kommer ha kvar Volvon så länge båda hundarna finns kvar. Om det ändras går det att eftermontera, så vi tar den smällen den dagen den sorgen.

Vi (främst jag) velade mycket kring färgen. Tyckte varken den röda eller blå var tillräckligt snygga för att betala extra för, även om det inte är några direkta pengar att prata om. Den vita är snygg, men fick tvärnej här hemma. Helsvart är också rätt snyggt men nu har vi haft svarta bilar så många år. Till slut så landade vi i färgen Stonewashed Blue metallic (som ser betydligt gråare ut i verkligheten), och valde de svarta Skagen-fälgarna.

Kommer bli en lång sommar (vilket är skönt i sig) där vi får puttra runt i Volvon :-)

fram.jpg
fram.jpg (231.53 KiB) Visad 65 gånger
sida.jpg
sida.jpg (75.36 KiB) Visad 65 gånger
bak.jpg
bak.jpg (231.57 KiB) Visad 65 gånger
in.jpg
in.jpg (247.8 KiB) Visad 65 gånger
in2.jpg
in2.jpg (285.27 KiB) Visad 65 gånger
sida fram.jpg
sida fram.jpg (229.77 KiB) Visad 65 gånger