Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Då borde den gå fett eftersom det då är uppmätt luft som försvinner ur systemet. Och mängden bränsle kommer vara därefter.

Spridarmotståndet bortplockat?

Inte blandat ihop tryck och retur när du dragit bränsleledning? Mätt bränsletrycket?
Jo sant.
Så en läckande intercooler/tryckslangar borde göra att den går fett då?
Nej ska vara rätt för kör plastledning på tryck och kopparrör på returen så har koll på dom.
Mätt trycket på fuelrailen på tomgång men inte när jag kör med den.
Skulle knåpat ihop en slang så man kan dra upp och fästa i torkararmen tex.
Har du byglat motståndet eller bara plockat bort det så kontakten är tom? Vad är det för storlek på bräsnsleledningarna du dragit? Och du har dragit trycksidan till den gängade anslutningen på fuelrailen? Mäta bränsletryck under körning kan vara en bra ide.
Motståndskontakten är byglad.
Tror det är 8mm invändigt så orginal storlek har jag för mig.
Ja för känns som trycket försvinner.
Sitter ju som sagt bara pump I tanken en helt ny walbro 255 ska räcka till 600hk om man läser på hemsidan där jag beställde.
Har satt ett relä bak vid pumpen nu men inte hunnit köra ännu .
Sitter ett batteri i skuffen till stereo så dragit ström därifrån om nu pumpen har fått för lite ström tänker jag.
Okej då ska jag kolla hur den går så.
Satte ett extraljusrelä innan pumpen och kopplade på batteriet till stereon.
Ett agm 80 amp.
Utan vakuum så låg det på 3 bar
Varit ute och kört några mil nu.
Lagt märke till en del saker.
När man kör jämn fart så ligger afr på 14.6-14.9 ganska stabilt.
Släpper jag gasen lite lite bara så sänks afr så den går lite fetare.
Gasar man på så höjs afr till 17-18 för att efter en stund hänta sig till 13-14 vid kraftigare gaspådrag.
Växlar man snabbt och ger fullt så går den väldigt snålt till en början men hämtar sig efter en stund.
Jag har ju själv kopplat in kabelhärvan så funderar lite om jag har växlat sladdarna till spjällägesgivaren.
Ska kolla kopplingschemat hur det ser ut och mäta.
Skulle detta kunna vara problemet?
Nu har jag kollat sladdarna och upptäkt en skum sak.
På en gl så ska ena sladden gå till plint 2 i boxen och det är fullgassignal medan en fk inte har den sladden utan där går jord i stället till plint 17.
Och den röd/vita sladden går enligt jopplingschema en bit sen står det en stjärna bara.
Vet nån om den ska gå nånstans eller inte?
Jag hjälpte en polare lägga en fk motor i en 740 88b med just LH2.4 och efter googlande så skulle endast sladdarna till lmm förlängas och ett motstånd skulle kopplas in till spridare.
Inget annat och den gick perfekt.
När jag såg först att sladden fattades i min tänkte jag att aha jag har hittat problemet och logiskt sätt så känns det som min inte får nån signal till just fullast men nej det skulle den tydligen inte ha.
Försöker bifoga 2 bilder från jopplingschema
Bilagor
20250615_183236.jpg
20250615_183236.jpg (4.37 MiB) Visad 53 gånger
20250615_183244.jpg
20250615_183244.jpg (4.41 MiB) Visad 53 gånger

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]

@Thewiruz , Själv inget mer av vad jag sett […]