Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BOFORS
Hej.

Jag har en v70 2,4 170hk automat 2007 framhjulsdriven ej awd eller aktivt chassi.

Fjädern gick av vänster fram och i panik fick jag åka till biltema då frugan måste ha den till jobbet dagen efter.
Det blev nya dämpare och fjädrar. Jag behöll allt annat original då det var ok.
Nu är bilen hög som en XC fram!
Någon som bytt till Biltemas och tycker att bilen blev onormalt hög?
Jag har dubbelkollat och rätt grejer är inköpta.
Bilen går på ”tårna” och känns orolig. Givetvis skall en framvagns inställning göras, men någonting är fel.

Vad tror ni?

Mvh Linus
Är det inte rätt typiskt Biltema, deras kopior är nästan identiska med originaldelarna :-)
av BOFORS
Jo, det är klart man får vad man betalar för. Men det är lite för mycket. Jag vet att den är hög i början innan det satt sig. Men det blir nog att beställa sänkningssats och reklamera fjädrarna
Ska jag vara ärlig så bytte jag dämpare till Bilstein B4 för några år sen men behöll originalfjädrarna. Och nu stör jag mig på att framänden är ett par centimeter högre än bak..
Vet inte riktigt hur det såg ut innan, men kanske fjädertallriken på Bilstein sitter lite annorlunda än på de gamla original Sachs-dämparna. Har inte orkat kolla. :-)
Eller så är det helt enkelt dags att byta ut trötta bakfjädrar :oops: Har faktiskt nya men de ligger ju så bra i reservdelslådan ;-)
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]