Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som titel beskriver låg på en skogsväg helst plötsligt börjar jag höra något som verkar vara plast som studsar runt i mitt konsolen. Nu hemma öppnar jag upp och ser denna lilla bruna plastbit ligga löst strax under handbroms vajern.

Vad är den till för något och var ska den vara? Klarar jag mig utan den eller ligger den som skydd för förslitning någonstans?
Bilagor
IMG_0638.jpeg
IMG_0638.jpeg (2.48 MiB) Visad 154 gånger
RunningDoor skrev: Igår, 15:12 Som titel beskriver låg på en skogsväg helst plötsligt börjar jag höra något som verkar vara plast som studsar runt i mitt konsolen. Nu hemma öppnar jag upp och ser denna lilla bruna plastbit ligga löst strax under handbroms vajern.

Vad är den till för något och var ska den vara? Klarar jag mig utan den eller ligger den som skydd för förslitning någonstans?
Finns det någon artikelnummer på plastbiten?
UnleashFusion skrev: Igår, 15:50
RunningDoor skrev: Igår, 15:12 Som titel beskriver låg på en skogsväg helst plötsligt börjar jag höra något som verkar vara plast som studsar runt i mitt konsolen. Nu hemma öppnar jag upp och ser denna lilla bruna plastbit ligga löst strax under handbroms vajern.

Finns det någon artikelnummer på plastbiten?

Hittar inget nummer på den. Står bara va jag antar är månader och sen årtal på den. Och vissa ”ploppar” i rutorna på den
Tack för snabba svar kollade lite på sprängskissarna men hittar inte plastbiten varken på handbroms skissen eller mitt konsol biten men kanske är som ovan säger att den ska sitta vid justeringsskruven testar se om jag kan få fast den där på ett smidigt sätt annars får den vara utan

Hej hur aktiverar man fjärrdiagnos i Volvo On[…]

Bilen går lite ojämnt på tomg&ari[…]

Man kanske ska ge sig på och försö[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]