Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Malmstroem skrev:Alla är vi olika. Jag har inga som helst problem med att hoppa tillbaka till XC90:n. Vi var uppe till fjällen över helgen. 150+ mil. Det blev dieselbilen istället för elbilen. För mycket tid och inflexibiliteten med att behöva ladda avgjorde. Samt att vi klarade oss utan takbox...
Det har helt med körningen att göra. Jag har inga problem heller att åka dieselbil till fjällen - tvärtom! Men de flesta av mina körningar är typ 8 minuter långa två eller tre gånger om dagen. För detta är elbilen överlägsen, man kan gasa på ordentligt direkt, bilen är varm eller kall direkt osv.
Blev en shoppingrunda nu på kvällskvisten, har bestämt mig för att göra jobbet själv. Kan bli hur dåligt som helst! :-)

Slängde med en ny generator i mixen och det blev fortfarande tusenlappar billigare än vad Volvo skulle ha för delarna till kamremsbytet.. :bored:

Får se om det hinner komma fram så jag kan ta mig an det i helgen. Hade behövt beställa ett par nya backspegelkåpor också efter att jag blev påkörd av carporten så ena gick sönder, men det får vänta.

Bild
Det blev däckskifte idag. Det var några år sedan jag gjorde det själv sist men jag mindes hur det gick till :P

Köpte mig en garagedomkraft härom dagen så invigde den. Inget häftigt utan Julas höglyftande lågprofil för att kunna lyfta både XC70 och komma under Teslan. Men det gick snabbt och lätt med den. Nästa är väl mutterdragare :-D
IMG_8795.jpeg
IMG_8795.jpeg (1.73 MiB) Visad 1134 gånger
Leverans från Aeromotors idag

Bild

Efter att ha kollat på ytterligare videos så har jag fegat ur på bytet, 2008 ser aningen annorlunda ut, mindre utrymme och generatorn ser riktigt bökig ut att byta. Kollar man på youtube så ser det ut att vara klippen för 2.4D som stämmer in. Så jag kröp till korset och har letat fram en verkstad som tar sig an det. Det blir några fina slantar till.. men men. Har nu spenderat en bra stund att dubbelkolla artikelnummer mellan Volvos offert, VPARTS, Trodo, Skandix och Continental för att säkertställa att allt är i sin ordning. Det enda jag missat är en skruv till remspännaren som tydligen inte följde med, men den kan jag unna mig från Volvo.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Vilken mjukvara har ni?

Det som "inte funkar" skrev jag om inled[…]

Jag hade för det första INTE köpt[…]

Hur gjorde dom när dom lossade på inre[…]

Handbroms fastnat V70 -14 D4

Ta bort elmotorn så kan du säkert "[…]