- mån 08 feb 2021, 17:15
Köpa rätt bil från början är ju lite svårt. Jag har väntat länge på att det skulle dyka upp en fyrhjulsdriven manuellt växlad XC70 i kulören Twilight Bronze metallic och ljus läderklädsel samt adaptiv farthållare. Helst skulle jag samtidigt vilja ha Premium Sound, men det skulle kanske dröja ytterligare ett halvår innan en sådan skulle dyka upp. Och jag tänkte väl att det måste vara enklare att byta ut lite ljudkomponenter än att lackera om bilen och byta ut inredningen...
Fast jag måste erkänna att jag i min frustration ett tag övervägde att wrappa bilen för att det skulle bli rätt färg... 
Men du har ju en poäng - om jag nu tyckte att ljudet var det viktigaste, skulle jag gå efter det i första hand. Premium Sound är nog vanligare än en bil enligt mina önskemål i övrigt... Så på det sättet får jag ju skylla mig själv...
Bra synpunkt att enbart ett högtalarbyte kan göra stor skillnad! Det är kanske där man ska börja?
Men jag vill gärna veta hur det slutar också innan jag sätter igång. Det där krånglet med att byta förstärkare, alltså enligt tidigare inlägg...

Men du har ju en poäng - om jag nu tyckte att ljudet var det viktigaste, skulle jag gå efter det i första hand. Premium Sound är nog vanligare än en bil enligt mina önskemål i övrigt... Så på det sättet får jag ju skylla mig själv...
Bra synpunkt att enbart ett högtalarbyte kan göra stor skillnad! Det är kanske där man ska börja?
Men jag vill gärna veta hur det slutar också innan jag sätter igång. Det där krånglet med att byta förstärkare, alltså enligt tidigare inlägg...