Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
VolvoB20 skrev:Enligt Nazisterna startade väl judarna delvis andra världskriget genom att suga ut den tyska befolkningen och Tyskarna bara försvarade sig.
Det finns många som tror på det än idag. Men det var den galopperade tyska inflationen under mellankrigstiden som skapade problemen. Jag har ett tyskt frimärke från 20-talet som kostade 13000000 D-mark........
av vjohnj
Ok ska det talas om judar etc, så kolla nyheter på al Jazeera English vs al Jazeera Arabic
. Och återkommer om vad och hur saker rapporteras på dessa om samma saker
Användarvisningsbild
av lennarte
vjohnj skrev:Och återkommer om vad och hur saker rapporteras på dessa om samma saker
Eller lyssna på Trump, han ljuger och förnekar lika bra
Det finns rätt gamnalt ordspråk som sägrer en del om en del politiker
Hur ser man om en politiker ljuger???
Jo, han/hon/den öppnar munnen
Användarvisningsbild
av Allinug
Det kanske är potatisen ”Rocket” man ska odla om det inte är krig, men heller inte fred? Eller ”Decibel” för att se vem som kan skramla högst med sina vapen eller med sina anspråk på andra länders territorier? Eller kanske ”Connect” som en förhoppning att alla världsledare kommer på att det är bättre att de håller sams. Det vet ju vanligt folk redan.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det här måste ni se, ryssarnas senaste vapensystem "Battle Barn"
Gummiklädd timmerstomme :-/ Står faktiskt emot drönargranater bättre än väntat.. dock rätt brännbar när den väl tar fyr.

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Karln är ju antigen helt senil, lever med en bakvänd verklighetsuppfattning, eller är en extremt grym psykopat som ljuger för att bli diktator och vill bli som Putin och styra andra halvan av världen.

"- Man startar inte ett krig mot någon som är 20 gånger större än en själv och sedan hoppas att folk ska ge en några robotar, säger Trump om erbjudandet i möte med reportrar i Vita huset, enligt flera medier."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/dire ... 156f6b644e
Användarvisningsbild
av Allinug
Om det finns folk i Sverige som tycker att det är för mycket nyliberalism i Sverige, så finns möjligheten för dem att emigrera till Ryssland: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/puti ... har-nappat

Själv tycker jag att eftersom liberalerna hänger med extremhögern så finns det inget liberalt parti. Snarare går vi mot begränsningar av individers frihet på högerextrema villkor. Men man kan ju hoppas att de på högersidan som hyllar Ryssland också emigrerar dit.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Haha, SVT:s rysslandsvänliga rapportering är ju för komisk :-D Jag tror personligen mer på Suchomimus. Se film nedan.
Ukraina har uppenbarligen sprängt en ammunitionsdepå som ligger strax utanför Moskva. Ett djärvt tilltag
__kaboom.JPG
__kaboom.JPG (49.02 KiB) Visad 424 gånger
av Lövet
Erik Å skrev:Haha, SVT:s rysslandsvänliga rapportering är ju för komisk :-D Jag tror personligen mer på Suchomimus. Se film nedan.
Ukraina har uppenbarligen sprängt en ammunitionsdepå som ligger strax utanför Moskva. Ett djärvt tilltag
__kaboom.JPG
Fast de citerar ju officiella uppgifter närmast för att skratta åt det. Jag tror inte på något sätt att SVT själva tror på det. I princip är det ju ett utskick från TT rakt av.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Lövet skrev: tis 22 apr 2025, 19:34 ..Jag tror inte på något sätt att SVT själva tror på det. I princip är det ju ett utskick från TT rakt av.
Om de nu, som de påstår, ska rapportera objektivt så kunde de faktiskt ha nämnt att det trots allt finns en liten, liten möjlighet att Ukraina ligger bakom :-D
Annars hjälper de ju faktiskt till med att sprida rysk propaganda, det kan inte ingå i SVT:s uppdrag?
De kan inte förvänta sig att alla tittare identifierar ironin och förstår det dolda budskapet.. Om det nu finns ett sånt, jag är inte 100% säker :-)
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
Trasig lampa, takbelysning

Akta bara så att du inte "bara" lo[…]

S70, batteri/el-fel

Det är vanligt att det blir fel i något[…]

-99 V70 2.5T ojämn tomgång