Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mesa12331
Byte fläktmotor/kupefläkt för ca 5mån sen funkade en dag tills jag parkerade och skulle starta bilen igen
inga missljud från fläkten den bara stannade.

Har testat dragit + å - dierkt på batteri inget som händer vad och kollat säkring

är det bara testa om jag får en ny fläkt på garanti eller kan de vara något annat problem
av StoraB
Fläktbladet har mycket lite utrymme att snurra på. Den är gummiupphängd och minsta felplacering kan få bladet att fastna. Försök att "knacka" på paketet i olika riktningar och kanske rycka ngt i kablaget med fläkten aktiverad.
Användarvisningsbild
av Chris72
Inte 240, men i alla fall. Om det är en eftermarknadsfläkt som sattes dit verkar de ha lite varierande livslängd. Bytte ut originalfläkten på min 945a efter 40000mil, den nya stannade precis som din efter ett halvår utan att att gick att få det minsta liv i den igen, men till skillnad mot i 240 så är det lätt ta bort fläkten i 940 o jag fick omgående en ny på garantin o den rullar på utan knorr.
//Chis
Riktning dörrar

Lite ny info: Jag har nu varit i kontakt med skade[…]

För mycket camber 940.

Till att börja med, tack för engagemange[…]

Kamaxellägesställare

När jag köpte en ny så konstaterad[…]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Några funderingar. Finns det någon cha[…]