Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Enligt carup ska det komma en Nordic edition även på faceliftade XC60

https://carup.se/sa-blir-priset-pa-nya- ... pecialare/
av LJN
Synd att Volvo inte kan klämma in lite mer batterikapacitet? Idag finns det batterier med högre densitet.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nordic edition för MY-26 verkar redan vara igång.
Någon som vet om man får någon mer rabatt på dessa?
av Jzon
Synd att panorama är borta som standard och att man inte kan få svart klädsel med svart tak längre, nu är det mörkblå? Håller fortfarande MY25 som snyggare på alla sätt.
av MrSpock
MickeS1967 skrev: Har man gjort något för att få lite mera ambient ljus i kupen då det är mörkt på xc60 refresh?
Titta på videon ovan, där är föraren och ändrar i ambient light-inställningarna. Hur det fungerar i verkligheten återstår att se och huruvida dessa ändringar kommer även på äldre bilar.
av pergrein
W.A.P.E. skrev: tor 20 feb 2025, 21:36 Nordic edition för MY-26 verkar redan vara igång.
Någon som vet om man får någon mer rabatt på dessa?
Jag frågade min ÅF om mer rabatt idag och det var nej. Jag är ju en bra bit ifrån att göra affär pga vill köra och se bilen först.

Mvh
Per
av Bempo
Det refereras till att uppdateringarna baseras på ”users experience”. Då hade jag nog förväntat mig nån förändring som till exempel åtgärda lortfällan vid bakdörrarna istf att vinkla ribborna i grillen eller några nya färger. Även det faktum att fortfarande på 2026 måste reglering av ratt- eller stolsvärme utföras m h a ett antal tryck på olika ställen på displayen, och tar bort koncentration från körningen, motsäger att uppdateringarna baseras på erfarenheter. Jag känner mig inte det minsta motiverad till nåt köp av den bilmodellen.
av MrSpock
Bempo skrev:Det refereras till att uppdateringarna baseras på ”users experience”. Då hade jag nog förväntat mig nån förändring som till exempel åtgärda lortfällan vid bakdörrarna istf att vinkla ribborna i grillen eller några nya färger. Även det faktum att fortfarande på 2026 måste reglering av ratt- eller stolsvärme utföras m h a ett antal tryck på olika ställen på displayen, och tar bort koncentration från körningen, motsäger att uppdateringarna baseras på erfarenheter. Jag känner mig inte det minsta motiverad till nåt köp av den bilmodellen.
Jag brukar använda röststyrningen för ratt- och stolsvärme. Fungerar utmärkt.
av PowerPulse
pergrein skrev: fre 21 feb 2025, 16:43
Jag frågade min ÅF om mer rabatt idag och det var nej. Jag är ju en bra bit ifrån att göra affär pga vill köra och se bilen först.

Mvh
Per
De säljer väl för fulla muggar bilar ändå. Riktigt trångt i bilhallarna tycks det som. Eller inte..
av PowerPulse
pergrein skrev: fre 21 feb 2025, 16:43

Mvh
Per
De säljer väl för fulla muggar bilar ändå. Riktigt trångt i bilhallarna tycks det som.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Volvo v90 D3 2018 motor problem?

Hej så ja har en volvo v90 d3a och nu p&arin[…]