Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: sön 16 feb 2025, 19:39 .. Man kan ju varken lita på Trump eller Putin…
Du menar typ:
-"You can have Ukraine if you give us Cuba" ..
Möjligen är jag alldeles för fantasilös, Trump kan antagligen hitta på ännu galnare lösningar :-/ Begära rysk hjälp att erövra Kanada kanske?
Tur att Ryssland är på väg mot en total ekonomisk kollaps, förmodligen framåt sommaren.. Om nu inte Trump går in och räddar sin kompis Putin vill säga.
Användarvisningsbild
av Allinug
Trump och Putin skulle säkert kunna bli bästa vänner. Men det känns inte seriöst för fem öre att de skulle kunna få till fred i Rysslands krig mot Ukraina. Och så ska Europa ha fredsbevarande styrkor på plats. En oseriös fredsförhandling kommer ju bara leda till att de fredsbevarande styrkorna dras med in i kriget.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: mån 17 feb 2025, 06:58 Trump och Putin skulle säkert kunna bli bästa vänner.
De har ju minst ett gemensamt intresse: att utöka sitt revir genom att erövra grannarnas territorium.
Vet inte om Putin spelar golf..

Europa har inget val; stoppas inte Putin så fortsätter han den ryska expansionen i riktning västerut. Och som vanligt är det bättre att stämma i bäcken än i ån.
Ukraina råkade vara först på listan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: mån 17 feb 2025, 06:58 Trump och Putin skulle säkert kunna bli bästa vänner. Men det känns inte seriöst för fem öre att de skulle kunna få till fred i Rysslands krig mot Ukraina.

Enklast är väl att dela upp välden:
-USA/Trump tar Central och Nordamerika inklusive Grönland och Gasaremsan som man fyller med Trumps lyxhotell ala Rivieran
-Kina/Xi tar Södra Asien inklusive Taiwan
-Ryssland/Putin tar Europa så man får skapa sin Vision Vladivostock-Lissabon riket.

Perfekt för då är alla skilda av världshav, enda oroszonen kvar är gränsen mellan Kina och Ryssland
Användarvisningsbild
av Erik Å
VolvoB20 skrev: mån 17 feb 2025, 09:48 ..Enklast är väl att dela upp välden:
Fullt möjligt scenario. Jag hoppas innerligt att jag själv har lämnat då detta inträffar :-/
Användarvisningsbild
av Allinug
VolvoB20 skrev: mån 17 feb 2025, 09:48
Allinug skrev: mån 17 feb 2025, 06:58 Trump och Putin skulle säkert kunna bli bästa vänner. Men det känns inte seriöst för fem öre att de skulle kunna få till fred i Rysslands krig mot Ukraina.

-USA/Trump tar Central och Nordamerika inklusive Grönland och Gasaremsan som man fyller med Trumps lyxhotell ala Rivieran
-Ryssland/Putin tar Europa så man får skapa sin Vision Vladivostock-Lissabon riket.

Perfekt för då är alla skilda av världshav, enda oroszonen kvar är gränsen mellan Kina och Ryssland
Vad skulle du helst vilja bli, ryss eller kines?
Det tråkiga är att ingen av dem behandlar sina minoriteter väl.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: mån 17 feb 2025, 11:56
VolvoB20 skrev: mån 17 feb 2025, 09:48

Vad skulle du helst vilja bli, ryss eller kines?
Det tråkiga är att ingen av dem behandlar sina minoriteter väl.
Ingendera, jag är ju uppväxt under kalla kriget, och när jag gjorde militärtjänsten kunde Sverige ha nästan 2 miljoner beväpnade soldater klara för försvar av Sverige inom 36 timmar om larmet gick. De flesta länder i Väst hade ju imponerade försvar och Sovjet med sina lydstater hade nog tänkt sig för både en och två gånger innan anfall. Visst hade Warsavapakten kunnat ta större städer, men att ta många länder och hela dessa samtidigt hade varit svårt. så jag tycker vi ska försvara vår demokrati dessa diktaturer.

Finns ju inget sådan kvar idag.

Ok, men om jag tvingas välja blir det nog Kina, de för ju i alla fall inget aktivt krig mot Europa som dödar 1000 personer per dag och har drivit 14 miljoner Européer på flykt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ruttet när världens två största ledare tävlar om att ljuga och sprida falsk information.

Trump i går "– Ni skulle ha avslutat det på tre år. Ni skulle aldrig ha startat det, ni kunde ha slutit ett avtal, säger Trump."

Man vet inte vem som är värst, Trump eller Putin....

Han förnekar allt som har hänt innan tex...

"U.S. President Clinton, Russian President Yeltsin, and Ukrainian President Kravchuk after signing the Trilateral Statement in Moscow on 14 January 1994"

" As a result of other agreements and the memorandum, between 1993 and 1996, Belarus, Kazakhstan and Ukraine gave up their nuclear weapons.[4][5]"

Ukraina har uppfyllt alla sina delar, man har inte startat kriget.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Illamående blir man.

Trump kallar Zilenski en diktator.....

Han är ju demokratiskt vald 2019. Hur skulle man kunna hålla nytt val mitt under brinnande krig när Ryssland/Putin terrorbombar den Ukrainska befolkningen så bortåt 14 miljoner av den egna befolkningen har fått fly....

Vidrigt är det.

Nej Trump är ultrakåt på att samarbeta med Ryssland igen för att få tillbaka de 3000 miljarder man säger amerikanska företag förlorar på blockaden av Ryssland. Allt handlar bara.om.pengar nu...
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 142

Är det en synvilla att dörrhandtagen h[…]

S60 T8 Polestar -24

Ja, med spacers. Vilket mått du bör ha […]

Fick hem mina "nya" Good Year som till m[…]

Smalare däck