- fre 24 jan 2025, 20:07
#1600280
Som bekant kommer ju en olycka sällan ensam, eller slits delar ut i samma takt och måste bytas typ samtidigt...
Nåväl, skulle iväg en runda tidigare ikväll och då går dieselvärmaren igång eftersom det bara är några plusgrader ute.
En osedvanligt kraftig avgaslukt börjar leta sig in i bilen och när jag ska backa in på parkeringen kommer ett stort rökmoln in i kupén.
När jag har stängt av bilen och öppnar motorhuven ryker det på bilens högra sida från området mellan strålkastaren och torpedväggen ut mot framskärmen, värmaren sitter ju där innanför. Typ...
Min tanke är att avgasröret till värmaren har lossnat eller om det är flexröret som har brustit.
Det känns långsökt att saken skulle ha något med dagens verkstadsbesök att göra.
Vad tror ni? Är det vanligt att avgasröret till värmaren ger upp på en bil (V60) från 2017/23600 mil?
Nåväl, skulle iväg en runda tidigare ikväll och då går dieselvärmaren igång eftersom det bara är några plusgrader ute.
En osedvanligt kraftig avgaslukt börjar leta sig in i bilen och när jag ska backa in på parkeringen kommer ett stort rökmoln in i kupén.
När jag har stängt av bilen och öppnar motorhuven ryker det på bilens högra sida från området mellan strålkastaren och torpedväggen ut mot framskärmen, värmaren sitter ju där innanför. Typ...
Min tanke är att avgasröret till värmaren har lossnat eller om det är flexröret som har brustit.
Det känns långsökt att saken skulle ha något med dagens verkstadsbesök att göra.
Vad tror ni? Är det vanligt att avgasröret till värmaren ger upp på en bil (V60) från 2017/23600 mil?
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...