av volvo740sugmotor - ons 22 jan 2025, 21:15
- ons 22 jan 2025, 21:15
Bruksbilar är sällan kul att leka med men ett måste. Min vinter pulka peugeot 107 och damens toyota IQ får alltid något litet problem som måste fixas. Peugeoten har ett stort hål någonstans på avgasröret. får hoppas det inte går av innan jag kan byta det som förra gången.
Vi har även en gammal jeep wrangler med den odödliga 4 liters raka sexan med stötstänger. Den får man väll ta tag i snart också.
Får se om min dam kommer igång med sin sådd också hon ska alltid göra det men glömmer såklart bort det. Jag har inte så gröna fingrar så blommor undviker jag men det är ju aldrig försent att lära sig.
lennarte skrev: ↑ons 22 jan 2025, 17:50Kikar på mackans garage ibland och det var där han sa att sköldarna från biltema han köpt senaste gånger har han fått fila ned lite.volvo740sugmotor skrev:Tydligen får man slipa ned biltemas 2-3 mm för dom inte ska slå i lagret och låsa fast det.Hade inga problem att montera Biltemas bromssköldarna, men det är nog 15 år sedan. Ska montera en ny Biltema bromssköld och ABS-givare på det fjäderben jag ska montera nu framöver. Det blev lite mycket Renault Scenic nu ett tag. Men nu fungerar den, och jag håller på att förbereda sådd inomhus av vårens plantor. T.ex tomat, gurka, paprika m.m. Även längre framöver olika blommor t.ex tagetes, tobaksblomor m.m.
Bruksbilar är sällan kul att leka med men ett måste. Min vinter pulka peugeot 107 och damens toyota IQ får alltid något litet problem som måste fixas. Peugeoten har ett stort hål någonstans på avgasröret. får hoppas det inte går av innan jag kan byta det som förra gången.
Vi har även en gammal jeep wrangler med den odödliga 4 liters raka sexan med stötstänger. Den får man väll ta tag i snart också.
Får se om min dam kommer igång med sin sådd också hon ska alltid göra det men glömmer såklart bort det. Jag har inte så gröna fingrar så blommor undviker jag men det är ju aldrig försent att lära sig.
Volvo 740 GLE -89 = Fin bilen
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw