Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har en V60 MY13 R-Design.

Bilstein säger att deras B6 och B8 dämpare inte är för R-Design. Jag förstår inte varför, någon som monterat dom på en R-Design?
av UnleashFusion
MartinS skrev: ons 16 okt 2024, 10:14 Jag har en V60 MY13 R-Design.

Bilstein säger att deras B6 och B8 dämpare inte är för R-Design. Jag förstår inte varför, någon som monterat dom på en R-Design?
kollade du igenom denna tråd som du skrev tidigare? viewtopic.php?t=179649
av KalleJ
Fråga Bilstein så vi får svar.
Överdämpade jämfört med original är min gissning.

Relevant kanske.
Spoiler »
Användarvisningsbild
av MartinS
KalleJ skrev:Fråga Bilstein så vi får svar.
Överdämpade jämfört med original är min gissning.

Relevant kanske.
Spoiler »
Bilstein vill inte ha kontakt med slutkunder och svenska återförsäljaren vet inte.
Användarvisningsbild
av MartinS
KalleJ skrev:
MartinS skrev: Bilstein vill inte ha kontakt med slutkunder och svenska återförsäljaren vet inte.
https://www.swedespeed.com/threads/bils ... st-8255546
Toppen, verkar som det funkar fint, tack. Läser man sista posten så är nog B8 att föredra, vilket även återförsäljaren sa (om du vill chansa, välj B8).
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan återkoppla då jag nu köpt mig en uppsättning som skall monteras i vår. Jag köpte B6 och fram är de samma längd som original R-Design, men bak är dom cirka 15mm länge än original. Eftersom det enda som skiljer B6 mot B8 är längden skulle jag nog rekommendera B6 fram och B8 bak. B6 kommer nog fungera utmärkt bak också då originalfjädrar ofta är väldigt långa okomprimerade

Som sagt, montering i vår.
av Lobocut
Det är ingen skillnad på dämparna på en R-design och en bil utan R-design. Skillnaden ligger endast i fjädrarna. Så ska du bara byta från Vovlo orginal, så är det Bilstein B4 du ska ha.

Besök din ÅF. Det är mjukvarurelat[…]

Vild gissning här, men tänker mig skevt […]

Få som haft elbil idag är missnö[…]

Vänster motor/dämpare på v&ari[…]