- lör 11 jan 2025, 03:11
#1599320
"Normalt" hade jag kört några åt till med den förra och sen förmodligen köpt en ny, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha. Elbilarna idag klarar dåligt mina behov, hybrider är en överkomplicerad blandning av två tekniker och rena förbränningsbilar finns ju snart inte nya.
Då kom en begagnad jag kan använda bra in som ett passande alternativ. 30000 mil färre än den jag hade och så har jag flyttat behovet att välja något nytt framåt några år.
Kamp skrev:Just framtida värde är ju svårt att sia om, hade ju avgjort valet om man vetat vilken motor som var värd mest om 5 år.På det sättet tänker inte jag alls. Jag köper bil till mig nu, inte till någon som ska ha den om fem år. Å andra sidan brukar jag köra rätt långt med mina nya bilar innan jag gör av med dem. Den senaste släppte jag lite i förväg, efter 42000 mil, men det var bara för att det dök upp en begagnad XC90 som jag tyckte passade mig i specifikationen. Nya bilar kan man köpa när man vill. Begagnade får man ta när de dyker upp. Annars tar någon annan dem.
"Normalt" hade jag kört några åt till med den förra och sen förmodligen köpt en ny, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha. Elbilarna idag klarar dåligt mina behov, hybrider är en överkomplicerad blandning av två tekniker och rena förbränningsbilar finns ju snart inte nya.
Då kom en begagnad jag kan använda bra in som ett passande alternativ. 30000 mil färre än den jag hade och så har jag flyttat behovet att välja något nytt framåt några år.
Anders, XC90 D5 AWD 2019.