Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
20FJan skrev:17,68 öre/kWh inklusive moms blev mitt snitt i oktober. November ser inte just ut, bara för att vi inte kan exportera tillräckligt till våra grannar så måste vi följa deras pris…
IMG_3288.jpeg
Om något är restat på grossisten så att butiken inte kan sälja. Idioti att sälja till till det pris lägstbjudande har till de som får sina beställningar. Knasigt. Säkert nått som gjorts upp i nått upphandligsavtal inkluderat med andra varor.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GustavE
Imorgon
SE1 3 öre
SE2 2 öre
SE3 228 öre
SE4 263 öre

Känns friskt...

Nog för att det är bra att det är billigare i Norrland som oftast har högre uppvärmningskostnader. Men skulle vara mer lagom med 40 öre i Norrland och 55 öre här nere.
Användarvisningsbild
av lennarte
Ska bli strax över 7 kr/kW i morgon eftermiddsg (område 4), det är nog det högsta hittills. Så blev det blev det med det nya utjämningssystemet som skulle hjälpa oss i söder mot alltför höga priser.
Varit i garaget ock jobbat en vecka. Satt på värmen (c:a 16 - 17°) för att färgen ska torka (oljefärg för trä). Renoverar en ganska nergången utomhus ljuslykta i trä. Blev riktigt bra. Har nu satt ner värmen (direktvärmande ellelement) till c:a 5 - 6° igen. Just nu är det -3° ute och det brinner i kaminen.
Förbrukning just nu 1,7 kW a 3,88 kr, batteriet är tomt.........
Användarvisningsbild
av GustavE
Om det blir kring 2,50 kr i snitt och toppar kring 7 kr imorgon när det ska bli kring 0 grader, då undrar man vad det blir om det blir -15 grader.

Har varit lugnt något år nu. Men är morgondagens priser något som ska fortsätta och det dessutom blir ännu värre, är det hög tid för elstöd igen. Alternativt att göra priserna normala på något annat sätt.
Själv gör jag av med ca 100 kWh i månaden, men tänker på alla företag och villaägare.
Användarvisningsbild
av Funk
Den planerbara kärnkraften verker inte vara fullt aktiv nu när den behövs..

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
lennarte skrev: tis 10 dec 2024, 20:28 Förbrukning just nu 1,7 kW a 3,88 kr, batteriet är tomt.........
Laddar du inte upp batteriet på natten för 88 öre och säljer för 6.36 kr nu på dagen och gör en megafet vinst ?

Det borde kunna generera en vinst på 623 % på en enda dag. Svårslaget.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
VolvoB20 skrev:[quote=lennarte post_id=<a href="tel:1597007" data-original-title="" title="">1597007</a> time=<a href="tel:1733858907" data-original-title="" title="">1733858907</a> user_id=33620]
Förbrukning just nu 1,7 kW a 3,88 kr, batteriet är tomt.........
Laddar du inte upp batteriet på natten för 88 öre och säljer för 6.36 kr nu på dagen och gör en megafet vinst ?

Det borde kunna generera en vinst på 623 % på en enda dag. Svårslaget.[/quote]

Det hade fungerat om man har ett riktigt stort batteri. Vi som har ett hemma ligger i spannet 6 till15 kWh. Då blir det till att själv använda det man har i batteriet när priset är så högt som nu!

Så man sparar, inte tjänar.

Mitt batteri på 15kWh laddade jag upp i natt och använder det nu när elen är som absolut dyrast.

Så VolvoB20, du behöver nog tänka om.

Det finns några enstaka som köpt ett batteri från en skrotat elbil på runt 50kWh, dom kan göra enligt ditt recept. :-)
  • 1
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 280

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd