av volvo740sugmotor - lör 07 dec 2024, 12:33
- lör 07 dec 2024, 12:33
Slangarna från alla 4 OK är nu lösa men jag har inte lossat på dom helt då dom är väligt tröga. Hittade biltemas rostlösare som jag dränker allt i, kan ju inte vara sämre än tex WD-40 tänker jag? Problemen kommer garanterat bli när det går från slang till rör på bilen.
Ska tömma bromssystemet, ska jag hålla på och värma/elda och mecka vill man inte ha massor av olja som kan fatta eld, speciellt om det rinner ut på händerna och börjar brinna All bromsvätska brinner inte men jag har ingen om vilken typ det är i denna så dumt att chansa.
Börjat suga ur broms behållaren till huvudcylindern men jag kan bara tömma mindre än halva, har jag missat något, använder en spruta och suger ut vätskan. Känt med fingret inuti behållaren och känner bara en öppning högst upp vid "rör" delen som går ned i huvudcylindern.
TioTusenKRBil skrev: ↑fre 06 dec 2024, 17:44 Nja, blir det en rostkant på baksidan av skivan som sätter sig runt navet går det inte riktigt att komma åt. Kanske går med världesn tålamod och typ en fein eller något men jobbet blir väl typ att försöka återanvända nav/hjullager med ny skiva, så därmed kapar man den bara. Det blir liksom ett "spår" mellan bromsskivan och rosten som navet då fastnar mellan.Vi får se hur det går. Om saabens framskivor sa alla på forumen att det är bara kapa inte ens något att fundera på men när jag lossade dom så ramlade dom bokstavligen av. Hoppas jag lyckas lika bra med dessa.
Slangarna från alla 4 OK är nu lösa men jag har inte lossat på dom helt då dom är väligt tröga. Hittade biltemas rostlösare som jag dränker allt i, kan ju inte vara sämre än tex WD-40 tänker jag? Problemen kommer garanterat bli när det går från slang till rör på bilen.
Ska tömma bromssystemet, ska jag hålla på och värma/elda och mecka vill man inte ha massor av olja som kan fatta eld, speciellt om det rinner ut på händerna och börjar brinna All bromsvätska brinner inte men jag har ingen om vilken typ det är i denna så dumt att chansa.
Börjat suga ur broms behållaren till huvudcylindern men jag kan bara tömma mindre än halva, har jag missat något, använder en spruta och suger ut vätskan. Känt med fingret inuti behållaren och känner bara en öppning högst upp vid "rör" delen som går ned i huvudcylindern.
Volvo 740 GLE -89 = Fin bilen
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw