Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev: fre 15 nov 2024, 18:37 Snyggt! Inte har någon bil rullat av bandet med kombon beige ratt och svart airbag va? Måste va någon med knepig smak som eftermonterat?!
Jodå, den kombon fanns faktiskt sjukt nog
Om bilen låter "rrrrrrrrrrrrrrrrr" vid stora rattutslag vid låg fart åt vänster - är det ny drivknut höger jag behöver då tror ni?
Lövet skrev:Om bilen låter "rrrrrrrrrrrrrrrrr" vid stora rattutslag vid låg fart åt vänster - är det ny drivknut höger jag behöver då tror ni?
Är det ett Skånskt ”rrrrrrrrrrrrrrrr” eller ett uppländskt? :-D

…fast det brukat knäppa/smälla. Jag tycker det verkar vara däcket som tar emot något inne i hjulhuset. Titta in om något tar emot.
Ett uppländskt tror jag ;) Det är ett rasslande ljud, bara när man svänger mycket åt vänster.

Däcken har jag svårt att se att de tar emot, de är original i minsta dimensionen.
Något som lossnat inne i hjulhuset och tar emot däcket vid fullt styrutslag? Innerskärm, bromsslang eller stänklapp? Eller fjädern som gått av och tar i däcket? Jag vet inte hur ni har det med snö och is, men antar att det inte kan vara något du i så fall kollat. :-D
Har ju precis bytt fjäderben. Bäst att kolla i alla fall men jag tror jag fick allt på rätt plats ;)
En knut brukar låta mer (knäppande ljud) under belastning, om du rullar och svänger och det ändå låter är det troligen något annat. Hissa upp och kika...
MartinS skrev:En knut brukar låta mer (knäppande ljud) under belastning, om du rullar och svänger och det ändå låter är det troligen något annat. Hissa upp och kika...
Tack! Ja det är inte knäppande eller dunkande, det är surrande "rrrrrrrrrrrrr" ganska lågt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bromsbackarna kan behöva nötas in lite […]

Problem

Kolla så ingen tryckslang från turbon […]

Tydligen får man slipa ned biltemas 2-3 m[…]

Eftermonterat LED i halvljus

.., och jag har numera vitt ljus frammåt ([…]