- lör 07 dec 2024, 19:46
Erik Å skrev: ↑lör 07 dec 2024, 14:24 Förr var det få bilar som hade ac, det funkade ändåNjaee, när barnen var smä körde vi bilar utan AC. Visst var det imma, men det var aldrig några problem. Vi hade min första bil (Opel Rekord -59) och vad jag kommer ihåg var där inga problem med imma, fast där var rosthål i golvet.... Sedan hade vi en PV -62, Amazon -66 och en 142 -68. Antingen kommer jag inte ihåg att det var problem, eller var det inga problem. Efter dessa hade vi samma PV -62 men då helrenoverad, omlackerad, renoverad och trimmad motor, värmepaket/ventilations paket inne i cupén från en Toyota. Ingen imma eller is på insidan. Sedan fick frugan egen bil (4 st VW Passat på rad) varav dom 2 sista hade AC. Och man kan ju inte säga annat än att det var en "jädra skillnad".... Själv körde jag med bilar som jag köpte för några 100 lappar eller fick gratis men då hade jag kommit på fördelen med motor och kupévärmare = ingen imma eller is........ Sedan för 15 år sedan fick jag 745-an av min svåger (skulle gått till skrot annars) och efter några år hade jag både AC och ABS och all utrustning man inte ens kunde drömma om i en Opel Rekord -59. Och den har jag än
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V