Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Någon som bytt ut orginal halogen mot något bättre och isåfall vad?

Har kollat lite LED som Osram Nightbreaker men känns lite sådär med en fläkt i lampan och den värmen som genereras.
Någon som testat några bättre Halogen än de som sitter i orginal? Såg att Osram hade en variant som hette Night Breaker "laser" som på pappret såg ut att leverera. Sen hur det funkar i en strålkastare på specifika modeller kan ju vara en helt annan historia.
Smygarn76 skrev: lör 07 dec 2024, 10:15 Hej,

Har kollat lite LED som Osram Nightbreaker men känns lite sådär med en fläkt i lampan och den värmen som genereras.
Någon som testat några bättre Halogen än de som sitter i orginal? Såg att Osram hade en variant som hette Night Breaker "laser" som på pappret såg ut att leverera. Sen hur det funkar i en strålkastare på specifika modeller kan ju vara en helt annan historia.
har ej provat andra halogen lampor men har idagsläget Hero H7 LED, sjukt bra ljus!: https://www.xenonkungen.com/se/produkte ... k5JTdEJTdE osäker om du har H7/H4/H9
men om du vill ta dom hederliga halogen som du nämnde funkar också men livslängden varierar från månader till år.
UnleashFusion skrev: lör 07 dec 2024, 11:42

har ej provat andra halogen lampor men har idagsläget Hero H7 LED, sjukt bra ljus!: https://www.xenonkungen.com/se/produkte ... k5JTdEJTdE osäker om du har H7/H4/H9
men om du vill ta dom hederliga halogen som du nämnde funkar också men livslängden varierar från månader till år.
Grymt, tack för svar och förslag. Har tidigare haft LED och Xenon på bilar så man har varit lite bortskämt. Får läsa på lite vad det sitter för lyktor i och om man behöver byta både hel och halvlljus.
Smygarn76 skrev: lör 07 dec 2024, 12:40
UnleashFusion skrev: lör 07 dec 2024, 11:42

Grymt, tack för svar och förslag. Har tidigare haft LED och Xenon på bilar så man har varit lite bortskämt. Får läsa på lite vad det sitter för lyktor i och om man behöver byta både hel och halvlljus.
Det skall vara separat , xenon = halvljus medans helljus - halogen. som på videon nedan.
Jag har LED kitet från xenonkungen i min V60. Suttit i snart 3 år, inga problem. Bättre ljus än original och räcker för mig att slippa skaffa extraljus då jag inte kör så mycket på landsvägar. Den från xenonkungen får plats med allting under locket så man slipper borra och montera motståndet utanför som de gör på Vparts.
kievY skrev: lör 07 dec 2024, 16:32 Jag har LED kitet från xenonkungen i min V60. Suttit i snart 3 år, inga problem. Bättre ljus än original och räcker för mig att slippa skaffa extraljus då jag inte kör så mycket på landsvägar. Den från xenonkungen får plats med allting under locket så man slipper borra och montera motståndet utanför som de gör på Vparts.
Kommer du ihåg vilken Socket det är ? H9 eller H4 ? kan inte tänka mig att det är H7
UnleashFusion skrev: lör 07 dec 2024, 18:30
kievY skrev: lör 07 dec 2024, 16:32 Jag har LED kitet från xenonkungen i min V60. Suttit i snart 3 år, inga problem. Bättre ljus än original och räcker för mig att slippa skaffa extraljus då jag inte kör så mycket på landsvägar. Den från xenonkungen får plats med allting under locket så man slipper borra och montera motståndet utanför som de gör på Vparts.
Kommer du ihåg vilken Socket det är ? H9 eller H4 ? kan inte tänka mig att det är H7
Vet inte vad det är i mitt fall som har halogen på både halvljus och helljus.
Men gissar att jag behöver byta båda, bra med bra ljus både på halv och helljus
Smygarn76 skrev: lör 07 dec 2024, 19:17
UnleashFusion skrev: lör 07 dec 2024, 18:30
Vet inte vad det är i mitt fall som har halogen på både halvljus och helljus.
Men gissar att jag behöver byta båda, bra med bra ljus både på halv och helljus
Ah du har utrustningsnivå "Kinetic" antar jag. Då du inte har Xenon som halvljus. Dessvärre på halvljuset får du byta till t.ex. Nightbreaker om det nu finns till H9..
Det du kan ändra är till LED till helljuset och sedan finns t.ex. dessa: https://www.xenonkungen.com/se/produkte ... en-h9.html som i samma veva när du beställer LEDn. ifall halvljuset dör i framtiden har du dessa: https://lichtex.de/OSRAM-Original-Line- ... tzteile-H9 2st för ~€10.55 + frakt men billigare om man köper från Sverige då kostar en runt ~130-190kr styck.
generellt ser det ut som H9 är sällsynt än t.ex H4/H7 som halogen.

Baserat på bildelsbasen, https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... 1/31420116 där båda lampor är halogen skall det vara H9/H7 - bästa är nog att ta ut strålkastarna och dubbelkolla . H7(helljus) H9 (halvljus)

Fler skulder förfaller till betalning. Materi[…]

Vill inte vara partisk, men på www.trodo.se […]

Rost och galvsläpp

lägger in bilderna så folk inte beh&oum[…]

S80 D5 2004, D5244T, Bränsleproblem.

Misstänkte det och tog upp vänster sida,[…]