- mån 11 nov 2024, 17:36
#1594701
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
fjohan82 skrev:Lämna in ett gäng bult och få dom förzinkade. Jag lämnade in ett par bromssköldar till en mercha, 150:- styck. Industrigalv i Borås, viserligen snart 15 år sedan. Blir inte lika blankt som krom men snyggt så det räcker.kievY skrev: ↑sön 10 nov 2024, 08:16 @fjohan82, Tar du några bultar i taget i en behållare med Evapo rost, låter torka och sen sätter tillbaka de? och fortsätter så.Precis, jag brukar ta häften åt gången sen skruvar jag tillbaka dem när jag är klar.
Mina såg fruktansvärda ut när jag tog bort kåporna, tror kåporna gör att vatten/fukt sitter kvar inuti och de bara rostar mer. Då jag har svarta fälgar funderar jag att köpa svarta kåpor till sommaren, så får man ha dessa rostiga till vintern.
Min upplevelse är att det gärna vill rosta under kåporna även sommartid då fukten "blir instängd" trots varmare väder.
Köpte kromade bultar till min tidigare bil men man kunde i princip stå bredvid bilen och se hur de rostade, andra hjulmuttrar/hjulskruvar har helt annat material/beläggning som är mer motståndskraftigt mot väder och vind.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk