Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Min morfar hyr även parkering och garage i hans namn på hans adress. Är inte det ett bevis.

Ska även tillägga att de ringde förra ägaren och fråga vem kom och köpte bilen. Då sa killen det var en 40 årig man som köpte bilen till hans 20 årige son.

Men min pappa kände den här killen lite och prutade genom att säga bilen är till min son han har presic börjat jobba och har inte så mycket pengar. Killen kommer från samma land som oss.

Men bilen va inte till mig jag kör mina föräldrars bilar. Den va till min morfar. Regbeviset står på morfar, försäkring står på morfar, parkering och garage står på morfar.
Användarvisningsbild
av Phantom
Tråkigt med sånt bemötande du fått från f-bolaget :(

Men jag tror att de gör på detta sätt då du förra året krockade din morfars bil. Du är yngre och har nu krockat 2 bilar som inte står skriven på dig. Självklart får man låna bilar av släktingar.
När de inser att det är din morfar som äger bilen så skulle jag inte tro att det blir några som helst problem med detta.

Såg att du hann lägga ett nytt inlägg när jag skrev detta. Då de inte fanns något kvitto där det stod vem som köpte bilen får de göra en koll med tidigare ägare. Hans uppgifter gynnar inte er, men sen om det är ett övertygande bevisvärde på det återstår att se :roll:
av anp
Sevak skrev:Min morfar hyr även parkering och garage i hans namn på hans adress. Är inte det ett bevis.

Ska även tillägga att de ringde förra ägaren och fråga vem kom och köpte bilen. Då sa killen det var en 40 årig man som köpte bilen till hans 20 årige son.

Men min pappa kände den här killen lite och prutade genom att säga bilen är till min son han har presic börjat jobba och har inte så mycket pengar. Killen kommer från samma land som oss.

Men bilen va inte till mig jag kör mina föräldrars bilar. Den va till min morfar. Regbeviset står på morfar, försäkring står på morfar, parkering och garage står på morfar.
Hur bor du i förhållande till din morfar?
Har han också fakturor från något bensinbolag, så borde det tillsammans med garagehyra, grannar mm, styrka att han äger och brukar bilen.
Användarvisningsbild
av Fraz
Till Sevak.

Jag tycker det är tråkigt att du/ni har hamnat i kläm på det här viset.
Men det värkar ju som du skulle kunna bevisa att det inte var din bil.
Man får bara hoppas att dom inte är så tgrångsynta att dom bara stirrar sig på kvittot som inte finns.
Som jag tidigare har skrivit så var dom bestämda på att dom skulle ha in mina kvitton då jag var i kontakt med dom, så jag tror inte att det är en "rasist" grej som alla bolag kör med. Tråkit dock att hon behandlat dig med ton..

Tyvärr så har jag talat med en kille som jobbar på ett f-bolag i Göteborg och dom är jävligt trötta på att typ "alla" dåliga BMW tre serie börjar brinna hur som hällst i vissa stadsdelar i GBG där det bor många invandrare.

Tråkit att andras idioti skall drabba oss andra..
av Sevak
anp skrev:
Sevak skrev:Min morfar hyr även parkering och garage i hans namn på hans adress. Är inte det ett bevis.

Har han också fakturor från något bensinbolag, så borde det tillsammans med garagehyra, grannar mm, styrka att han äger och brukar bilen.
Jag bor hemma hos mina föräldrar i linköping. Min morfar bor i norrköping men jag äger ett cafe där så jag sover över hos de ca 1 gång i veckan och då lånar jag hans bil ibland. Om inte jag har vår familjs bil. Han har inga fakturor från nåt bensinbolag. Men bilen står ofta på hans parkering. Grejen är att han knappt kör bilen för han har typ glömt hur man kör men andra i hans familj kör hans son och döttrar. Jag har jävligt dåligt samvete nu. Kommer inte våga låna bil igen. Känner att ja måste ge han pengar.
Användarvisningsbild
av vickan
Sevak skrev:
anp skrev:

Jag bor hemma hos mina föräldrar i linköping. Min morfar bor i norrköping men jag äger ett cafe där så jag sover över hos de ca 1 gång i veckan och då lånar jag hans bil ibland. Om inte jag har vår familjs bil. Han har inga fakturor från nåt bensinbolag. Men bilen står ofta på hans parkering. Grejen är att han knappt kör bilen för han har typ glömt hur man kör men andra i hans familj kör hans son och döttrar. Jag har jävligt dåligt samvete nu. Kommer inte våga låna bil igen. Känner att ja måste ge han pengar.
som jag skrev innnan ta kontakt med en konsumentrådgivare, advokat, forsäkringsombudsman, aftonbladet, plus m.m. det finns alltid saker du kan göra, ta inte bara ett Nej från någon som uppenbarligen har fel!
av Sevak
Varför betalar man helförsäkring på en bil? Jo just ifall något sånt här skulle hända. Jag har inte tid o ringa massa samtal. Så när jag får brevet av de så får en advokat fixa allt.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Förstår inte varför de tjafsar om kvitto ? De (försäkringsbolagen) om några vet ju hur lätt det är att manipulera ett kvitto, speciellt om man är överens med den som säljer bilen :wink: ..... så man tycker ju att de inte borde vara värt mycket.
För övrigt, även om man köper bilen för ex 150k & har kvitto på det & man skulle krasha bilen så har ju den ersättning man ska ha av försäkringsbolaget ingenting med vad som står på kvittot.
av Sevak
Jag har goda nyheter. Idag fick min morfar ett brev han öppna och de stod så här:
Efter vårt samtal med er dotter (min moster) så har vi ändrat beslut och kommer att ersätta dig för din bil.
Användarvisningsbild
av Loner
V70BiFuel03 skrev: För övrigt, även om man köper bilen för ex 150k & har kvitto på det & man skulle krasha bilen så har ju den ersättning man ska ha av försäkringsbolaget ingenting med vad som står på kvittot.
Nä köpeskillingen spelar ingen roll, men kvittot visar att du köpt bilen.
Samma sak med allt annat, har du inget kvitto får du svårt att få ersättning.

/L

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]

Googlat på numret? Finns ju massa i Sverige.[…]

Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]