- fre 18 okt 2024, 09:29
Efter att ha varit lite seg i starten ett tag la den bara av. Tänder inte alls men startmotorn tuffar bra och bilstackarn stinker bensin efter varje floppat försök. Jag har bytt en riktigt sliten rotor och gammal fördelardosa inklusive sladden till tändspolen. (Finns bara en.)
Inte ett dugg bättre och när jag testar kommer det ingen gnista ur tändspolen. Har testat med en annan, också begagnad, med samma skitresultat och funderar på att köpa en spritt ny.
Finns det nåt annat jag kan pröva? Förut har ett halvtaskigt batteri fått bilen att vara svårstartad men det kan väl knappast vara fallet nu? Har testat och det har 12,5 V vilande ungefär.
Får absolut inga felkoder när jag testar.
Inte ett dugg bättre och när jag testar kommer det ingen gnista ur tändspolen. Har testat med en annan, också begagnad, med samma skitresultat och funderar på att köpa en spritt ny.
Finns det nåt annat jag kan pröva? Förut har ett halvtaskigt batteri fått bilen att vara svårstartad men det kan väl knappast vara fallet nu? Har testat och det har 12,5 V vilande ungefär.
Får absolut inga felkoder när jag testar.