Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Det kan ju vara spår av gammalt spill (eller av minimalt läckage ackumulerat över 25 år), du får torka rent och se om det kommer ut nytt.
Kyl- och bromsvätska är väl också fluorescerande?
På röret vid pressostaten är jag också osäkert om det handlar sig om läcksökningsmedel. Men på pumpen och förångaren är jag helt säkert. Systemet har inte haft i läcksökningsmedel innan jag fyllde på. Och jag tappade gas genom sommaren det är säkert.
Tolkarna kom igår och min kamremssats borde vara här idag, samt multirem.

Men jag saknar en packning till insuget, det sades man behöver en sådan några sidor tillbaka, men ser inte riktigt orsaken jag behöver ta bort insuget för denna operation även om jag använder tolkar?
Vad bra. Här kommer bilderna jag lovade. Vid byte av tätningar kamaxlar ser man hur tolken används.

IMG_1428.jpeg
IMG_1428.jpeg (286.6 KiB) Visad 2292 gånger
IMG_1429.jpeg
IMG_1429.jpeg (323.2 KiB) Visad 2292 gånger
IMG_1430.jpeg
IMG_1430.jpeg (274.71 KiB) Visad 2292 gånger
Tack för bilderna, lite annorlunda procedur än jag hade trott, vet inte om det är nödvändigt för mig att plocka bort dreven ens om de behöver justeras? Det räcker väl med att lossa bultarna på dreven så roterar de fritt från kamaxeln, jag tänker de är bara fast med friktion?

Jag utgår från att hålen i dreven är lite större än bultarna så man kan justera några grader endast, de snurrar inte 360 grader direkt.

Jag började ikväll med att plocka ur luftburken

Bild

Konstigt med denna röda kabel, jag tänker det är f.d. ägaren som haft nån stereoutrustning...
Bild
Dåligt väder ikväll men jag vill göra små framsteg varje kväll, jag passade på att ta av insugsrören också och kunde kolla på flammskyddet, ser inte täppt ut.

Bild

Men ena slangen är körd, blir väl nog att byta båda, så insuget ska av antar jag så jag åtminstone får denna bytt..

Bild
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 49

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta