Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turetupp
Har en xc70 awd -16
Tänkte byta olja och göra rent silen och byta 0- ringarna 2st,men kollade på V- parts och dom tog HUTLÖSA 849:- för 2st O - ringar och 2st skruvar.Aldrig jag betalar det,är det någon som gjort detta men handlat billigare någon annanstans.Tips.
av dannesk
Jag har bytt olja och renggjort Haldexen på min XC60 my17 2ggr samt även flertalet andra Volvo-bilar upprepade ggr och har inte behövt byta o-ringar på någon av dom. Skruvarna drar du med 10Nm så dessa behövs inte bytas om de inte är rostiga/dåliga för hållfastigheten försämras inte med det åtdragningsmomentet.
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Jag gjorde service nyligen och satte dit 45x2,5 ringar, men det kan mycket väl stämma att diametern kan vara något mindre, mina satt lite slappt.

Det är ju bra att ha nya ringar till hands för risken är stor att de gamla är sunkiga och eventuellt går sönder vid demontering om det har ärgat mycket i mynningen till hålet. Ringarna kostar ju typ inget

Ja i bruksanvisningen står att man ska tramp[…]

Tycker spontant det låter mycket om det &aum[…]

Bagagerumsmatta

Borde passa. Laddhybriderna har samma layout som b[…]

hej var precis i samma sits som dig, dock så[…]