EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
Pratade just med Volvo. Tyvärr stämmer detta. Många har ringt dem idag och de vet inte detaljerna, men ordrarna är framflyttade typ 5-6 månader. Vansinnigt, säger jag. Särskilt efter deras event flera veckan när de sade att nu kommer leveranserna igång. Tji, fick man.
av Plattanibotten
NYA FÖRSENINGAR! Okej, det här kommer bli intressant. Jag har precis, för någon timme sedan, fått information om att ALLA leveranser som är planerade i höst/vinter kommer att skjutas på framtiden ett tag. Källan är solid så nu får vi snart se om det är min källa som är ute och cyklar eller om det är sant. Enligt uppgift har min källa detta direkt från VCC.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
KIA EV9 är faktiskt riktigt bra och rejäl. Min ena bror som hade en XC90 från 2020, ledsnade på leveransen och köpte en sådan i stället. Fick den för en månad sedan. Leveranstiden var mindre än en månad. Han är helnöjd med bilen och fattar inte hur Volvo ska motivera sitt mycket högre pris. Prova den som vill och vågar. ;-)
av Kingcool
EbbevonVolvo skrev:KIA EV9 är faktiskt riktigt bra och rejäl. Min ena bror som hade en XC90 från 2020, ledsnade på leveransen och köpte en sådan i stället. Fick den för en månad sedan. Leveranstiden var mindre än en månad. Han är helnöjd med bilen och fattar inte hur Volvo ska motivera sitt mycket högre pris. Prova den som vill och vågar. ;-)
Funktionerna i EV9 verkar riktigt bra, men tyvärr är det en av de fulare bilarna som rullar på våra vägar..
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Kingcool skrev:
EbbevonVolvo skrev:KIA EV9 är faktiskt riktigt bra och rejäl. Min ena bror som hade en XC90 från 2020, ledsnade på leveransen och köpte en sådan i stället. Fick den för en månad sedan. Leveranstiden var mindre än en månad. Han är helnöjd med bilen och fattar inte hur Volvo ska motivera sitt mycket högre pris. Prova den som vill och vågar. ;-)
Funktionerna i EV9 verkar riktigt bra, men tyvärr är det en av de fulare bilarna som rullar på våra vägar..
Så får man givetvis tycka! Jag tycker den ser brutal och väldigt stor ut. Min bror tog den i svart vilket jag tycker är den bästa färgen på den bilen.
IMG_8560.jpeg
IMG_8560.jpeg (3.84 MiB) Visad 1147 gånger
av Hertsh
Saabturbo95 skrev:Nu ger jag snart upp, googlar andra bilar för fullt
Har du behov av 7 säten? Annars är nog PS3, PS4 eller Zeekr 001 bästa alternativ. Som jag skrivit ovan hoppade jag själv av ordern i våras pga förseningarna som drog ut på tiden. Då fanns bara 001 som alternativ av de tre och jag är väldigt nöjd. Men så har vi inte behov av 7 säten även om vi haft det i förra bilen (Tesla Model X) och hade planerat för det med EX90.

Nio har också bra alternativ men de är lite för dyra enligt mig, med avsikt på att det är ett nytt märke och ändå tar premiumbetalt. Jag vågade inte chansa.
av Saabturbo95
Jag inget behov av 7 säten, behöver stort bagage. Ps3 är fin, men tycker bagaget är för litet. Har en vän som beställt en men även dom är försenade. Skulle fått den i augusti, osäker när den dyker upp.

Är en tjänstebil och vi får hittills bara köpa av din gamla kända märkena Vw, volvo, Audi osv så Nio, Zeeker osv går tyvärr bort.

Undra om Volvo kommer höra av sig som Carup säger att dom gjort 😂
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33
Räckviddsdipp

Jo, det är klart, men ändå. Det &a[…]

Jag tänker på siffran 830868 och det tr[…]

Hej. Hade samma problem på min. Det är […]