NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej !

Jag har en Volvo s40 årsmodell 2012, D2 1,6 liters motor.
Bilen har rullat 20 000 mil.

Igår helt plötsligt tappade bilen fart och på displayen dök det upp anti - sladd service erfordras,
Jag stannade och stängde av bilen och satte på den igen då var meddelandet kvar, någon minut senare dök det upp ett meddelande till motorsystem service erfordras på displayen.

Motorn går starta men bilen kan inte köras mer 20-30 km/h och varvtalet överstiger inte mer än 2000 varvtal i minuten

Jag var tvungen och bärga bilen till verkstad.

På måndag skall verkstaden göra en felsökning.

Jag har läst lite på forumet.

Att det kan vara alla möjlig fel.

Är det någon är på forumet som har haft samma problem och vad hade bilägaren för fel på sin bil ?
Bilagor
IMG_4769.jpg
IMG_4769.jpg (2.32 MiB) Visad 1994 gånger
IMG_4768.jpg
IMG_4768.jpg (2.87 MiB) Visad 1994 gånger
Hej !

Jag kan inte så mycket om bilar.

Jag kör dagligen 12 mil om dagen , jag har inte märkt någon som helt problem med batteriet även på vintern.

Menar du att spänningsfallet orsakar problemet att bilen har ingen kraft längre.

Vi får se vad verkstaden säger på måndag om datorn hittar felet.
Om jag inte minns fel så...
När det hände för oss så behövdes 2 spridare bytas, då det var en som var trasig och en annan som blivit kompenserad för. så den höll på att ge upp också.
Men ett par månader senare så gick en till sönder så då bytte vi de två sista också..

Ska det bli bara elbilar som ska finnas i framtide[…]

Räckviddsdipp

Jo, det är klart, men ändå. Det &a[…]

Jag tänker på siffran 830868 och det tr[…]

Hej. Hade samma problem på min. Det är […]