Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jofa08 skrev:Ted68 vart fick du tag på kontakter till hone/hane som passar för detta? Jag är på gång att prova detta på min 2019 V90CC.

Undrar också vilket motstånd som är bäst/mest lämpligt om man vill slipp felkoder, helst ett som inte blir så varmt..
Vet du att motorn inte blir varm? Tillverkad efter vecka 46 2018? Tänkte så du inte gör något ingrepp i onödan
Den är tillverkad 2019 - Maj. Och manualen säger att den endast värmer Kupen. Ska dock testa läsa ut motortemp osv med OBD/Foxwell läsare när det blir lite kallare. Men är rätt övertygad om att så är fallet. Bästa hade ju varit att tillverka en färdig kabel med rätt kontakt + motstånd som bara är att plugga in.
Ted68 skrev: lör 27 jan 2024, 21:48 Det är bara roligt om det funkar.
Beställde en hona som ska passa i ventilen som skydd för vatten och en hane som ska passa till strömkontakten jag har tagit loss.
Tänkte även beställa ett motstånd så man slipper nån felkod. Men är inte säker på vilket motstånd man behöver.
Kan detta funka?
https://pchbutik.se/sv/komponenter/722- ... -watt.html
Just slagit till på en V60 CC B4 -21!

Vill självklart "fixa" dieselvärmaren. Hur gick det för dig med detta test? :-D
STALIN1 skrev: tis 10 sep 2024, 08:06 Vet någon av er om dieselvärmaren värmer motorn i min v60 modellår 2019, tillverkad 2018?
Om du mot förmodan inte har Volvo-id så kan du ange ditt reg.nr på biluppgifter.se och se när din bil är tillverkad.
Är det före v46 2018 så har du även värme till motorn
Talaja skrev:
Beställde en hona som ska passa i ventilen som skydd för vatten och en hane som ska passa till strömkontakten jag har tagit loss.
Tänkte även beställa ett motstånd så man slipper nån felkod. Men är inte säker på vilket motstånd man behöver.
Kan detta funka?

Fungerar perfekt. Har bara satt dit en kontakt som skydd för vatten och smuts i ventilen. (Funkar utan med såklart)

Inget motstånd monterat och det hoppar jag över då funkar bra ändå.
Känns riktigt bra att motorn värms upp med. Snart dags igen att starta värmaren, det börjar bli kyligt på nätterna ;)
Någon som vet vars man får tag i kontakten som sitter i ventilen eller har ett art nr på den?
Monterade lös kontakten i dag,hade en lång järnpinne som jag trycke ner spärren med och en järnpinne med en krok på som jag krokade runt kablarna till kontakten.Bra bild av Pergrein.Behövde inte dra så hårt i kablarna.
Ted68 skrev: fre 13 sep 2024, 20:44
Talaja skrev:
Kan detta funka?

Fungerar perfekt. Har bara satt dit en kontakt som skydd för vatten och smuts i ventilen. (Funkar utan med såklart)

Inget motstånd monterat och det hoppar jag över då funkar bra ändå.
Känns riktigt bra att motorn värms upp med. Snart dags igen att starta värmaren, det börjar bli kyligt på nätterna ;)
Har du länk till kontakterna du köpte? :-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Ja i bruksanvisningen står att man ska tramp[…]

Tycker spontant det låter mycket om det &aum[…]

Bagagerumsmatta

Borde passa. Laddhybriderna har samma layout som b[…]

hej var precis i samma sits som dig, dock så[…]