Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Åtminstone i min 2012:a, där bakluckelåset bytts ut en gång, har jag sett att låsmotorn sitter en decimeter från själva låset. Där mellan går en vajer som motorn drar i. Om man skär upp ett hål i inredningen bör man kunna komma åt att dra i vajern manuellt, kan man tänka sig. Men det förstör förstås själva inredningen på luckan.
Tjoho!
Dåligt läge. Men jag skulle mata spänning på pop-upmotorn externt. Om det är en vanlig baklucka eller självstängande/öppnande baklucka har ingen betydelse då du kommer åt dess kontaktstycke på vänstersidans panel, om du tar bort luckan mot väggen. Om den är självöppnande/stängande baklucka så går det inte att dra i soft-close motorns wire tyvärr, då den är enkelriktad, den låser endast. Det är pop-upmotorn(om du inte har en fysiskt öppnare i handtaget) som släpper haken mot låsbygeln.
Vet inte, men antagligen har du väl redan fått hjälp med ditt problem. Det sitter ett lock jämte ditt "handtag" där du normalt öppnar luckan med microbrytaren där du kan ta bort locket (det är verkligen svårt att se det) där ska du kunna stoppa i nyckeln och öppna .
Postar lösningen för andra i framtiden. I mitt fall var själva låskistan paj. Någon metallgrej som släppt. Omöjligt att få upp. Gick inte ens med böjd metalltråd från baksidan, vilket verkar vara nödöppningen på dessa.
Bröt upp plasten tills jag kom åt att bryta upp låsmekaniken. Inte svårt, men totalt destruktivt.
Köpa nytt lås var vaken enkelt eller billigt. Söka på skrotarna leder till fel lås - utan elöppning. Hittade några på världsmarknaden och billigast blev ett från Polen för 200 euro.
Till dej som letar: Info om artikelnummer finns i andra jagrullar-trådar, men 31253451 40558120 är rätt. 31276954 40758120 är fel, utan elöppning. Sedan finns något alternativ också tror jag.
Skruva dit, koppla ihop. Klart!!
Räckviddsdipp

Jo, det är klart, men ändå. Det &a[…]

Jag tänker på siffran 830868 och det tr[…]

Hej. Hade samma problem på min. Det är […]

Länkarmslagring

Hej. Tack för ditt svar. Ja det är sista[…]