Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Var och besökte min gamla mamma nyligen. Hon bor i radhus i ett stort villa/radhusområde utanför Stockholm där jag en gång i tiden växte upp och skaffade min första bil.

Hela det stora området med 1000 tals villor och radhus har alltid varit ett 30 km/h område. Folk har parkerat bilen vid trottoarkanten längs gatorna.

Nu när jag kom såg jag att man infört parkeringsförbudszon gällande hela området. Alla radhus tex som bara har en parkering på sin tomt kan ju inte längre ta imot något besök som kommer med bil. Gästparkering existerar inte. Visst man kan parkera någon halvmil därifrån och åka buss dit.... men vad fasiken det är ju ett villa/radhusområde halvvägs ut på landet. Nu lyckades jag få parkera vid en grannes radhus på deras uppfart då deras bil för tillfället inte var hemma

Anledningen är ju att inget får skymma sikten om barn leker på gatorna, därför får inga bilar parkeras. På köpet slipper man ju så klart besök av vänner, släkt och hemtjänst tex som kommer billedes...

Ja bilhatet förändrar verkligen vårt sätt att leva, innan svängde man ju bara förbi och gick in och hälsade på vänner och sina föräldrar
Senast redigerad av 4 VolvoB20, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hemtjänst och liknande tjänstefolk är oftast exkluderade från parkeringsförbud i sånna områden. Privatbilisten dock? Nah, fuck you.

Anledningen är väl att hemtjänst och liknande bara är där en bestämd, kort, tid, medans "svenson" kan vara där i princip hur länge som helst. När jag hälsar på min mamma får jag vara "glad" om jag kommer därifrån inom 5h :-D
av DennisCA
Bilhatet breder förmodligen ut sig då bilarna blivit så stora och fula. Livet och trängseln för de som redan behöver bo i stan (stackare) blir ju inte bättre av en massa överstora bilar överallt, sen gör det ont i ögonen att se på en modern bil då den ser så knäpp ut. Helt naturlig reaktion då man tänker på det.
Användarvisningsbild
av V9097
DennisCA skrev:Bilhatet breder förmodligen ut sig då bilarna blivit så stora och fula. Livet och trängseln för de som redan behöver bo i stan (stackare) blir ju inte bättre av en massa överstora bilar överallt, sen gör det ont i ögonen att se på en modern bil då den ser så knäpp ut. Helt naturlig reaktion då man tänker på det.
Lösningen måste vara att Volvo börjar tillverka PV, Amazon, 240 och 740 igen :-D samt att vi kanske importerar några BMW E30 och E34

Nyare fula och överstora bilar exporterar vi helt enkelt.
Användarvisningsbild
av apersson850
De som ansåg att Volvo 240 var en väldigt elegant bil när den presenterades i slutet av 1974 var inte i någon stor majoritet av befolkningen.

Jag funderar på hur man ska vinterköra […]

Om du loggar in här och använder ditt Vo[…]

Finns ingen anledning att spara pengar på de[…]

S40 -02 Till Salu i Malmö 1,6

Säljer dotterns S40. Fint skick för sin […]