Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Micce1980 skrev: tor 08 feb 2024, 12:23 @Hanzon, Men det ställer man väl in om den ska aktivera sätesvärmen eller ej?
Precis så var det tidigare, MY -23 finns inte det valet men fanns i min MY-19.
Då kunde man även välja att aktivera rattvärme. Rattvärme via Förkonditionering har nu gjort comeback med MY-24
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Hanzon, Mycket märkligt och faktiskt rätt dåligt. Tror jag kan ställa det på min MY14, eller i alla fall rattvärmen men stängde av det första veckan vi ägde bilen. Helt klart en sak att lägga till listan när nästa bil ska inhandlas
av PelleTh
PelleTh skrev: sön 05 nov 2023, 17:54 Någon som vet vad det kan kosta att laga?
Nu svarar jag mig själv, kille som är :-)

I våras fick jag en offert hos Bilia i Segeltorp på 5500:-. Nu ska jag sälja bilen och bad om en ny offert och nu ska dom ha nästan 12 000:- för samma jobb. Kontaktade en annan ÅF som ska ha 8000:-

När jag frågar Bilia varför priset är fördubblat tror dom att jag bara fått offert för sitsen och inte ryggstödet. Vet dock att jag sa att det gällde både sits och rygg. Det är såna här saker som gör att man blir så less på verkstaden, i synnerhet Segeltorp.

Eller när jag får ett brev från Bilia som säger att kamremmen ska bytas vid nästa service (8000 mil) och vill erbjuda en försäkring (läs avbetalning) redan nu. Ringer upp och frågar och får som svar att den som skrev brevet "slant" på tangenterna och råkade klistra in den felaktiga informationen. Tar även upp något jag läst här att man ska passa på att byta vattenpumpen samtidigt men det ska man enligt Bilia göra året efter, dvs vid 14 000 mil.

Att saker går sönder kan jag leva med, men inte känslan av att dom ständigt försöker lura en är mer svårsmält.

Hej, skulle ur garaget idag och klantig som man &a[…]

Tror du hamnar i samma fälla som mig med DLS-[…]

Som rubriken lyder. Körde till garaget, ca 5[…]

du kan prova ringa/maila geparts och fråga i[…]