Fax8120 skrev:Fax8120 skrev:Ja, då är det dags………
Har hittills varit BMW trogen. Härliga bilar med stor driftsäkerhet och få verkstadsbesök. Nu var det dags att leta efter en laddhybrid och då föll mitt val på Xc 60.
……..mitt billivs första Volvo.
Xc 60 t6 recharge plus med allt utom Bowers.
Erkänner att det känns lite spännande att nu bli Volvoägare - har jag gjort rätt val?
Nåväl, i morgon hämtar jag ut min nya bil.
Ja, då har jag avverkat ca50 mil i min nya Xc 60 plus , med bl a luftfjädring , akustikrutor, - my 25
Allting har fungerad bra utan problem. Bilen känns välbyggd med hög komfort och riktigt trevlig att köra.
Ett första intryck som är lite negativt är överraskande högt ljud i kupén/vägljud. Uppfattar att det mesta vägljudet kommer från bakvagnen. Jag kommer säkert att vänja mig men……
Nu jämför jag naturligtvis från min gamla bil BMW x3, disel -22. Låt höra från er erfarna Xc 60 t6 recharge ägare. Är jag gnällig. 
En liten uppdatering efter ca 400 mil.
Allmänintrycket kvarstår - trevlig bil med många fina egenskaper. Ljudnivån vid körning på grov asfalt är inte den bästa men man vänjer sig. Pilot assistent blir jag inte vän med. Den är lite för nervös för min smak så den använder jag inte.
Något som jag visste innan jag beställde var dammet som tränger in via bakdörrarna. Volvo har nu monterat in plastskydd i bakre hjulhusen. Det har kanske blivit lite bättre men köper du en Xc 60 så får du leva med med detta.
Sammanfattningsvis - jag åker vidare 95 % nöjd