Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1580889
Hallå,

Jagar runt efter lite info om hur det fungerar med Carplay modulen som finns att köpa från lite olika ställen till olika priser?
verkar i grund och botten vara samma sak.
HIttat denna som nämns i trådar här:
https://kremersino.aliexpress.com/store ... 12703123.0

Sen finns dessa med: https://sv.navi-world.com/produktkatego ... tegration/

Samt denna: https://autoabc.shop/products/autoabc-w ... 1002581313

I Princip samma produkt som sagt men jag undrar, hur fungerar det om man vill lyssna på radio samtidigt som man har Waxe igång? Går det? Sett youtube videos på folk som installerat i utlandet men önskar gärna få info från någon inom landets gränser :-)
Någon som köpt "touchskärm" tillägget som man klistar på? Sett att vissa erbjuder riktiga touch skärmar istället och då till myckert högre pris, om någon har erfarenheter så får ni gärna dela med er.

Hur är produkten för övrigt, är det värt att ha touchskärm, eller klarar man sig med rattvreden. Tänker att touch är bra för snabb sökning i Waze, eller spotify tex. eller kommer det ändå inte fram något tgb som man kan trycka på?
Uppdateringar av produkten, finns det? Tänker på om det slutar fungera om Apple släpper ny iOS version tex, någon som haft problem med det?

Ge mig era erfarenheter och vad man "INTE" bör köpa/göra i detta syfte, är det ens värt det?

/Frazze
#1580977
Jag har en kremersino box i min V60. Fungera bra, har hänt att boxen har fryst/låst sig men kommer tillbaka igen.

Kör med knapparna så blir en del rattande och risk för att tappa fokus om man ska pilla för mycket. Ville slippa touchen för att slippa bryta upp skärmen, dels att det är en bit ifrån så då hade jag fått "sträcka" mig fram till skärmen.

Allt ljud går via BT så lyssnar du på radio och vill ha igång navigation så kommer man ej höra navigationsrösten. Allt integration med Carplay fungerar fort, trådlöst samt med sladd.
Jag tycker det var värt att köpa, dels nu när vi ska bila i sommar så får jag Waze/google maps som kan ge mig aktuell information från vägarna samt att spotify och allt ser ut som dagens nya bilar. Nu vet jag inte hur det är för XC70, men installationen gick smidigt för mig.

Vet ej hur de andra boxarna är men Kremersino är behjälplig vid frågor och skickar även ut de senaste uppdateringar.
#1580987
Hallå,

Tack för ditt svar. Fråga? Du nämner ljud, fungerar det så att man kan ha radion igång, växla över i display till Carplay men att ljud behålls från radion, då ljud har en "egen" kanal/källa, och displayen växlas över till Carplay, eller tar Carplay över ljudet oxå?

/M
#1580990
Hej,

Precis, har du media till radio och ändrar display till Carplay/android auto så fortsätter radion att spela upp. Men skulle du starta spotify/navigation via Carplay kommer du inte höra. Du måste i bilen, ändra media till BT/AUX (beroende på modell) för att ljudet ska spelas upp ifrån Carplay.
#1581047
Styrs av vad som finns på telefonen. Inte alla appar är tillgängliga för Carplay/android auto. Men de flesta finns, sen kan man i telefonens inställningar ändra i vilken ordning appar ska visas, om vissa ska inte visas etc. Du har t.ex easy park som app vilket gör att du kan starta en parkering utan att behöva ta upp telefonen. Så här ser det ut hos mig :-)
IMG_1508.JPEG
IMG_1508.JPEG (2.93 MiB) Visad 940 gånger
IMG_1509.JPEG
IMG_1509.JPEG (2.72 MiB) Visad 940 gånger
#1581056
Ser ju kanon ut! Tack för bilder. Förstår vad du menar med att du inte tog touch.
På min xc70 sitter skärmen bättre till så jag beställde med touch nyss. Kunde inte hålla mig 😁 Får se hur det blir! Hoppas jag får rätt saker bara för var inte helt lätt att se vilken modell det var för på kremersinos sida 🫣
#1581107
Härligt,

Ja just vid 2015 skedde det bytte där att vissa klarade sig utan chip, medan vissa behövde extra chip. Men har du varit i kontakt med Kremersino så borde han ha koll på det. Tog ca 5 dagar att få paketet från kina, så åkte jag på tull med. Installationen gick smidigt för mig, ca 1 h.. har för mig att V/XC 70 har lite annorlunda konsol men borde inte vara mycket annorlunda.
Jag hade problem med att få in mediaenheten igen då alla kablar byggde så mycket plats. Fick trycka och pressa så kom den på plats.
#1581308
Idag landade paket, men full helg så blir installation först i slutet av nästa vecka. Insåg att jag behöver inhandla lite plastverktyg för att kunna bända i panelerna.
Annat tips? Såg något inlägg där någon isolerade extra när paneler ändå var nere.
Något man ska vara försiktig med eller tänka på som inte finns med i manualerna? Dom fick jag mailat till mig från dom igår. Var en del där om bluetoothinställningar som jag inte förstod vitsen med riktigt. Något du gjorde?

/M
#1581334
Det gick fort att få hem det.. använde plastiga bryt verktyg som finns att köpa. Kanske skydda med en bit tyg/duk så det inte blir märke ifall man ska bända hårt. Isolerade inget extra.
Vet ej vad du fick för instruktion men var väl mest att telefonen ska paras ihop med boxen via BT, sen ska man väl ändra ljudkälla på bilen till BT så ljudet spelas upp till bilen via boxen.
S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, och n[…]

Hej Man läser en massa om allt strul med VEA-[…]

Uppgradera bakbromsar.

Bakoken är 15år gammla börjar even[…]

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-sla[…]