Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1577285
Tjena.
Jag har försökt labba med den funktionen ett bra tag och jag har kommit fram till att den förmodligen styrs av den interna klockan i CEM, CZIP som vars dåliga algoritm säkerligen "startat om sig själv". Ej att förväxlas med klockan som visar tiden i instrumentet. I de fallen jag klonat min CEM i syfte att få reda på mer( i detta fall 6G9T )så beter sig CZIP sig olika beroende på när CEM är tillverkad. Vad som resetar funktionen vet jag inte, men helt klart börjar CZIP startas på gamla bilar igen och det är ju lite kul.
av pontusstyf
#1577295
Retrofitp3 skrev:Tjena.
Jag har försökt labba med den funktionen ett bra tag och jag har kommit fram till att den förmodligen styrs av den interna klockan i CEM, CZIP som vars dåliga algoritm säkerligen "startat om sig själv". Ej att förväxlas med klockan som visar tiden i instrumentet. I de fallen jag klonat min CEM i syfte att få reda på mer( i detta fall 6G9T )så beter sig CZIP sig olika beroende på när CEM är tillverkad. Vad som resetar funktionen vet jag inte, men helt klart börjar CZIP startas på gamla bilar igen och det är ju lite kul.
Låter som att du är nåt på spåren, ändå gött med lite friskluft in i kupén nu till sommaren 8-)

Nyss tändes varning för bromsfel. Mä[…]

Takfel C70 2005

Bilen har stått oanvänd i c:a 5 å[…]

Hej! Jag har just bytt bränslefilter i en 201[…]

Jag handlar (ofta) med www.trodo.se Där skriv[…]