Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1012388
Har nu mätt upp vevaxelgivaren fick ut 285ohm ur den 330 ligger dom ny på så verkar ju vara hel, kollade även i datorn 178varv per minut snor den på startmotorn!Så givarn ger ju någon slags signal iaf vet dock inte om detta är rätt!

Tändvinkel va 5grader när ja kör på starten! Rätt eller fel vet ja inte!

Kompen verkar vara kvar för att stanna efter oljeduschen!

Vill nästan ha det att den inte tänder vid rätt tillfälle!

Ska skruva ihop bilen och testa om den går på startgas!

Körde även spridare och soppa pump från datan och det funkar!
#1012389
Paytax skrev:Har nu mätt upp vevaxelgivaren fick ut 285ohm ur den 330 ligger dom ny på så verkar ju vara hel, kollade även i datorn 178varv per minut snor den på startmotorn!Så givarn ger ju någon slags signal iaf vet dock inte om detta är rätt!

Tändvinkel va 5grader när ja kör på starten! Rätt eller fel vet ja inte!

Kompen verkar vara kvar för att stanna efter oljeduschen!

Vill nästan ha det att den inte tänder vid rätt tillfälle!

Ska skruva ihop bilen och testa om den går på startgas!

Körde även spridare och soppa pump från datan och det funkar!
Något som jag saknar i dina tester är, har du gnista, tändstiften?(Som brukar vara det första man testar!!)
#1012394
Paytax skrev:Har nu mätt upp vevaxelgivaren fick ut 285ohm ur den 330 ligger dom ny på så verkar ju vara hel, kollade även i datorn 178varv per minut snor den på startmotorn!Så givarn ger ju någon slags signal iaf vet dock inte om detta är rätt!

Tändvinkel va 5grader när ja kör på starten! Rätt eller fel vet ja inte!

Kompen verkar vara kvar för att stanna efter oljeduschen!

Vill nästan ha det att den inte tänder vid rätt tillfälle!

Ska skruva ihop bilen och testa om den går på startgas!

Körde även spridare och soppa pump från datan och det funkar!
Ligger lite utanför felmarginalen som är 297ohm eller max 363ohm men kan gå endå!!
#1012397
Paytax skrev:Gnista finns det men kanske inte vid rätt tidpunkt!Nästan nya stift!
Ta nummret på kamaxelgivaren och kolla upp att det verkligen är den rätta kan inte tänka mig något annat, allt annat funkar ju?


Kolla denna länk:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... el#p920980
#1012643
Inget sådant fel på vvt som det där visar den är torr och fin! Har idag bytt givarn till veven utan resultat! Har kollat nya kamaxelgivaren mot gamla dom matchar exakt! Den går inte på startgas, den borde väl iaf tända till tycker jag! Sen visar inte nya kamaxelgivaren något värde alls i datorn när ja kör på starten! mätte upp nya till 550ohm tror ja det var, har man tändning på och givarn lös från sitt fäste är den magnetisk och om man tar en skruvmejsel emot den så slår soppa pumpen till och surrar ett par sekunder!
Låter när ac är igång.

Hm... Hade tyvärr samma fel med förra ac[…]

Det är ju tvärtom. Det är där[…]

Är ju högst individuellt vad som är[…]

Volvo 960 dricker mycket

Och det var den främre lamndan jag mätte[…]