Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1577133
Fax8120 skrev: tor 25 apr 2024, 23:33
Neomannen skrev: tor 25 apr 2024, 17:53
RilleS skrev: tor 25 apr 2024, 15:59

Jag lade första beställningen 23-nov, på en MY24 då jag ville vara något så när säker på att få leverans innan sommaren. Det var nog sista dagen för beställning av MY24.
Fast produktionsplatserna för MY24 tog väl slut eller något, så jag fick den omspecad till en MY25.
Så det blev en väldigt Early MY25, innan sommaren. Så det blir ju jättebra :-)
Jäkla tur för de höjde ju även priserna för 25orna. Jag beställde 30/11 (när det gick och beställa igen. Jag försökte beställa någon vecka tidigare men fick "nej, går inte, system stängda").

Fått info om leverans mitten av maj också, men när jag matar in mitt ordernummer hos volvo får jag ingen träff. Märkligt :-/
Beställde xc60 t6 plus dark den 13:e dec -23. Nu står det ”din bil är på väg till din Volvohandlare”. Observera att ordernummer inte står på din beställning. Du måste fråga om detta hos din handlare.
Märkligt jag skrev in ordernr som stod på det jag signa vips så kom bilen upp
av Kenneths
#1577187
Apropå färger / kulörer är Bright Dusk den absolut vackraste lacken, en metallickulör som skimrar i guld - citron i solen samtidigt som den är diskret förövrigt.

Jag fick min XC60 T6 Ultimate -24:a Bright Dusk Dark edition levererad i november-23.

Alltså, färgen är sååå himla snygg att jag fått flera komplimanger om den från helt främmande människor då jag tankat / stannat till.

Bilen är otroligt skön att sitta i, valde sportstolarna som är så härligt skålade dvs de smiter runt kroppen på ett skönt vis.

T6 Recharge motorn har jag kommit drygt 85 km som längst på senhösten och nu i vår. På vintern kommer jag åtminstone 60 till 65 km. Kör man fortare än 100 km/h kortas sträckan. Jag kör mellan 90 -100 km/h på motorväg.

När batteriet är slut drar den mellan 0,65 - 0,70 liter per mil i blandad körning. Mitt snitt under 1900 mil är 0,32 liter per mil. Laddar varje kväll och kör drygt 12 mil om dagen utöver långkörningar till fjällen etc.

AWD egenskaperna med awd constantläge är suveränt bra, 1000 gånger bättre än på förra toyota RÖV 4 - RAV 4 -22 laddhybrid som jag kördes innan.

Jag är grymt nöjd med XC60 laddhybriden frånsett backljuset som är under all kritik. Monterade extra backljus så nu är även det ok.

Upptäckte förresten att i bakluckans vänstra del där det är ett nät som håller småprylar på plats är det perfekt att låta skruva fast en uppladdningsbar Mag Light lampa modell 150 någonting. Den ryms precis i det utrymmet, alldeles intill cigarettuttaget så att man alltid har en uppladdad fräck ficklampa utifall behov uppstår. Mag Light 150 är en laddbar superstark led-lampa i hållbar aluminium.

Är totalt sett supernöjd med min XC60 och som sagt titta på den i Bright Duskmetallick!
av perhall
#1577255
Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batteri kör du väldigt lugnt - ja, 90 på motorvägen... det är väldigt stor spridning i förbrukningen, kör man varierat i o kring stan 0,8 vid tomt batteri, snabbt på motorvägen 1,7
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
Funderingar över besiktning

30 dagar kommer du få om bes anser att bilen[…]

Köpråd v90

En bil från 2020 som brister så i serv[…]

Min volvo verkar gå snålt

Ja det vet jag inte riktigt, jag mätte bara u[…]

Jag har varit i kontakt med Sustainabil. Han skick[…]