Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andis
#655879
Hmm lite skeptisk till att laborera med detta själv. Om bilen inte är extremt billig.

Går ju att hitta firmor nu mer som inte är så dyra på att fylla. Betala 800 kr sist. Och förra sommaren såg man ju massa fina priser på fyllning.

Samt.

Har varit med 2 gånger vid fyllning på min förra bil under 35000 mil den rulla.

Sista gången då gick pumpen men ingen kyla kom men trycket var högt vid inkopling av utrustningen blev väldigt förvånad och fick då höra att systemet på något sätt tagit in luft i sig som komprimerats på högtryckssidan fråga mig inte hur. Var tydligen inte helt ovanligt men mekanikern gjorde en rejäl vacumsugning på hela systemet först innan fyllning. Sedan var det iskallt igen.

Första gången var det mindre tryck i systemet och dålig fart på kylan. Men även då vacumsög dom systemet och samla tillbaka kylmedlet ur den prata han om för att sen fylla igen. Vid första fyllningen fylldes även spår ämne i för att se vart det läckte. Hitta en bultad skarv som vart grön drog åt skruven där och det höll i 10000 mil till fyllning 2 som jag sedan sålde bilen efter ca 1000 mil med fungerande AC men den var nog på sluttampen.

Fråga vad hade hänt om man bara fyllde på lätt på mekaniker som det inte var en bra ide. Just med tanke på om det fanns fukt eller luft i det.

Men visst dom där flaskorna ser lockande ut. Hitta massa såna i USA en del riktigt avancerade med mätare och grejer till.

Berätta hur det gick för dig. Samt hur länge det håller.
Med vänlig hälsning,
Andis
av kamilenski
#657966
Tack för erbjudandet. Jqg hittar inget info vad detta är föt något. Går det att blanda med R 134a?
Kan man använda tätningen tillsammans med andra gaser?
Är sn explosiv?
av kamilenski
#658136
Ok. Tack.


P.s.
Tur för dig att du inte kör med dolt reklam ;-) Ärlighet varar längst.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1577272
Jag använder numera vanlig "brännargas" på engångsflaska. Det måste dock vara Butan/Propan blandning, annars funkar det inte.
Service Renault Scenic 2003

Fixade en avgas läcka efter katen och var hos[…]

D4 balansaxlar

Skulle du säga att d3an utan balansaxlqr och […]

Sänka Volvo 144

Tjena! Ryckte fjädrarna på 140in ig&ari[…]

V 70 med en D 3 motor

V 70 med en D 3 motor Skall byta kamrem, Är d[…]