Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
#1576894
Min högra jättebilliga drl slocknade och jag köpte en ny. Körde in i garaget och tänkte byta men verkar som att man måste plocka loss hela fronten för att byta? Någon som har beskrivning på hur man gör? Hittar ingen själv
av Kena
#1577426
Gaaah! Håller på med bytet nu. Är det verkligen ingen som har koll på om det går att byta drl lyktan utan att plocka ner hela stötfångaren?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1577437
ror inte det går men hade provat att ta bort hjulet på den sidan och vinklat ut hjulhuset eller kanske först kollat om det går om man tar bort motorskyddet under motorn

Finns beskrivning hur man tar ner fronten här iaf i någon av de, kanske "motorvärmare eller parkerinsassistans fram"¨https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 017?query=
av Kena
#1577438
Micce1980 skrev: mån 29 apr 2024, 22:05 ror inte det går men hade provat att ta bort hjulet på den sidan och vinklat ut hjulhuset eller kanske först kollat om det går om man tar bort motorskyddet under motorn

Finns beskrivning hur man tar ner fronten här iaf i någon av de, kanske "motorvärmare eller parkerinsassistans fram"¨https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 017?query=
Tack! Jo jag konstaterade att fronten måste loss och fick bytt lampan. Prövade den med fronten loss men den funkade inte. Hittade dock felet och det är kabelbrott så nu håller jag på att försöka löda ihop trådarna. Tack för svar!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1577444
@Kena, Ah, bra att du hittade det lätt då i alla fall. Var va det kabeln gått av?
av Kena
#1577455
Mellan kontakten till lyktan och kabelstammen . Det är tre trådar till kontakten varav en helt av och en nästan. Lödde dit nya trådar och drog över krympslang men hade inte tillgång till slang med lim så hoppas det blev tätt och håller några år ändå. Har en bild men vet inte hur man bifogar här
av UnleashFusion
#1577467
@Kena, "lägg till filer" > placera inom inlägg - när du använder snabbsvar.
hur man lägger upp bilder via efter du tryckt på "svara med citat" > scrolla ner tills du ser "Alternativ , "Ladda upp bilaga" > lägg till filer > placera inom inlägg ' -- skicka
av Kena
#1577468
sketch-1714470077786.png
sketch-1714470077786.png (1.2 MiB) Visad 203 gånger
Konstigt att de har gått av då de inte rör sig utan ligger helt stilla. Möjligen att bilen varit touchad i fronten och något hänt med trådarna som fått höljet att spricka och vatten läckt in och ärgat sönder trådarna? En av trådarna var förgrenad under en krympslang som syns på bilden. Vet inte om det ser ut så från fabrik men där var ett av ställena det var avbrott.
D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]

Svensk sommar

Bakfjädrar.

Tack för tipset med numret från bildels[…]

D4 5cyl rycker/knackar

Hei!. Det ligger en lang tråd på forum[…]