NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonjo
#1576441
Hej på er,

Jag har fått den kära röda triangeln och Elsystem service snarast och har upplevt ett vinande ljud i samband med varningstriangeln. Detta tyder ju om inte annat på generatorn, felsökning ska förstås ske.

Men jag vill ändå höra om någon annan klickat hem en generator till sin V50 2.0 D 2010 136 hK motorkod: D4204T.
Har ni någon rekommendation? Bilen har gått 18 k och ska överleva 5 till. Och brukar man kunna lita på Skruvats rekommendation av delar utifrån bilens regnr?

Allt gott
#1576454
Säkerställ bara att anslutningen till regulatorn har 3 stift, ibland ges tyvärr med sök på regnr förslag på generator med 2 stift och då funkar det inte. Är du händig kan du mäta dioderna och ev byta diodplattan. Är märkskylten på sidan svart/bränd har statorn gått och byte av hela generatorn krävs.

Är väl Denso original
#1576502
Ett tips, kolla att nuvarande generator är 150 Ampere, tidiga V50 hade 120 Amperes generator. Inte helt hundra på att uppdatering av bilens mjukvara måste ske om uppgradering från 120A till 150A sker. Min förra bil uppgraderades till 150A via försäkrings ärende på Volvo verkstad.
Skulle tro att samtliga efter 2007 borde ha 150A, så din 2010 borde ha 150A, men kolla ändå
AWD kaputt V60 -13?

Tack! Då gör jag nåt kul istä[…]

1. Att det går att sätta på s[…]

Om du senare skall sälja en sån bil som[…]

Däckslitage insidan.

Återkom gärna när du gjort en hjul[…]