Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1576419
Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsmakapären till säkerhetsbältet knakar/skramlar lite beroende på vägskick. Har lokaliserat det och håller jag handen mot så det blir "stumt" så tystnar det.

Går det att lösa och hur?

Bild: https://imgur.com/LLkiUao

Har även tre andra problem som jag kan nämna i hopp om några tips, vill även säga att jag har volvo SELEKT garanti i två år men osäker vad som går på garanti och inte...

- baklucksknappen på nyckeln är seg och inte alls lika "klickig" som de överiga knapparna
- gnisslande vid öppning av elbaklucka ibland (kommer och går) samt synligt rostvatten som rinner längst med pistongerna (?) när bakluckan är öppen
- vissa låtar kan och frekvenser kan ibland göra att högtalarna längst upp på dörren sprakar lite, det låter helt enkelt inte bra men i övrigt är det inga konstiga ljud utan bara vissa specifika frekvenser


Edit: är en 2021 V60 B4 momentum adv
Standard ljudsystem
#1576643
Affan33 skrev:Jag är inte säker på vad som räknas in under garanti och inte. Vad räknas som ”normalt” eller ”slitage” i form av att en äldre bil får skramla mer osv.
Fast den är ju inte så gammal att den ska skramla. Du har väl kvar av den treåriga vagnskadegarantin. Åk in och de dem titta på det och grymta missnöjt ”detta ska vara en premiumbil” så ska du se att de tittar på det.

Jag har fått insikten att det är on&ou[…]

Ett bilköp är väl alltid en fara oa[…]

Måste byta den lilla slangen mellan tanken o[…]

Idag åkte jag och köpte ett par Volvo o[…]