EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1574783
theodor skrev: sön 31 mar 2024, 06:57 Jag har beställt en ex30 som ska levereras under slutet av maj månad, hoppas den har gått dessa uppdateringar.
Är det lev slutet maj lär det inte vara en my25?
av LJN
#1575206
theodor skrev:Jag har beställt en ex30 som ska levereras under slutet av maj månad, hoppas den har gått dessa uppdateringar.
Jag hade försökt och "försena" min leverans, kolla med din återförsäjare. Jag hade inte varit nöjd med att få en ny bil med uppenbara brister som Volvo är väl medvetna om.
av valln
#1575341
När det händer så mycket i bilvärlden omvärderar också Volvo situationen och förbättrar modellen kontinuerligt via statistik mm! 😀
Användarvisningsbild
av bem
#1575657
Jag tycker det verkar som man provar sig fram var gränser går för vad folk kan stå ut med vad gäller skala bort fysiska knappar, knappars normala funktionalitet, ljud (anläggning), varifrån fönster regleras, kunna se viktig info för säker körning direkt i blickfånget och liknande. Ju mer folk accepterar minimalismen desto mer kan tillverkaren tjäna på varje ny bil om de lyckas behålla eller rent av höja priset trots förändringarna. Förmodligen blir det allt lättare ju fler som är uppfödda med mobiler skall ha nya bilar i framtiden. Men vi som sen kanske många årtionden kört bilar med mång fysiska knappar, fysiska reglage för fönsterhissar på varje dörr, instrument framför föraren, ljudanläggning utan soundbar osv vi tycker nog ändå att en bil som EX30 passerat gränsen för vad som är vettigt vad gäller skala bort reglage, instrument och liknande. Jag tror jag skulle bli rätt irriterad köra en EX30 i vardagen. Nån enstaka gång skulle nog vara OK. Nästan inget av det tillverkaren försöker framhålla som bra eller nymodighet tilltalar mig, tyvärr. Har kört Volvo i 45 år. Är väl för gammal skulle jag tro för en ”ungdomsbil” som EX30. För nog är den väl tänkt främst för de yngre? Jag ställer mig lite tveksam om lite äldre personer skulle klara av köra bilen och se samt klicka sig fram på skärmen (under körning) på ett trafiksäkert sätt. T.ex. texten är väldigt liten på skärmen, smått helt enkelt, det är vad jag hör folk har klagat på.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&au[…]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]