Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1572839
Bilen blev klar idag, men ska hämta ut den imorgon. Ingenting kostade något iallafall, men återigen så har man hänvisat problematik till dåligt installerad tredjepart-vindruta. Felanmälan gällde brus på förarsidan:

"Adjusted the window at the driver side, performed a test with a test drive and with the ultrasonic tool. Sounds as designed.

Due to the bad installation of the wind shield, 3th party wind shield, installed to low on the top left and right top corner, we have windnoise from that as well. Pics added in internal"


Så Ryds, Carglass osv = dåligt? Intressant take. Men också, Tesla har sålt oss den här bilen med den här vindrutan och nu har vi två problem/åtgärder som inte gått att utföra pga den. Knappt så jag orkar men jag ska höra av mig till samma ställe där vi fick igenom två nya däck och se om vi inte kan få till något här också..
Användarvisningsbild
av frasse4
#1572850
Tråkigt med rutan. Jag har bytt rutan på min på Ryds och då använde de Tesla original (eller med rätt stämplar i alla fall)
av Lövet
#1572854
Jag har bytt på Ryds. Ingen Tesla-logga på rutan men inget vindbrus i alla fall.
Användarvisningsbild
av batmac
#1572877
frasse4 skrev:Tråkigt med rutan. Jag har bytt rutan på min på Ryds och då använde de Tesla original (eller med rätt stämplar i alla fall)
Lövet skrev:Jag har bytt på Ryds. Ingen Tesla-logga på rutan men inget vindbrus i alla fall.
Sedär ja, varierar med andra ord.

Nåja, jag hämtade ut bilen idag och ifrågasatte om det inte borde vara ett garantiärende när bilen har levererats med rutan. Dom skulle rota lite i det och återkomma, så får väl se vart det landar. Stolsvärmen funkar nu iallafall så alltid något :-)
Användarvisningsbild
av batmac
#1574481
Till och med här börjar det bli lite vårkänslor nu med barmark och plusgrader. Men minst en månad kvar till sommardäck så det smäller nog om när som helst. Märks direkt på förbrukningen dock, nu varit neråt 1,6kwh/mil i snitt vissa resor mot 2,2 som vi snittat under vintern. Det är trevligt. Också tydligt att vi inte alls värmer upp den lika mycket nu.

Turerna med tesla och vindrutan är inte avklarade än.

12 mars
Hämtade ut bilen och påpekade det där med vindrutan, man skulle kolla upp och återkoppla

15 mars
Svängde förbi och frågade om det fanns någon uppdatering, icke. Man skulle sammanstråla efter helgen och någon skulle höra av sig i början av veckan

26 mars
Eftersom ingen hört av sig så åkte jag dit igen och pratade med min "vanliga" serviceperson. Har redan en vanlig sådan. Nåväl. Han visste om vad det handlade om men dom hade inte beslutat något men "det lutade mot att dom nog byter rutan".. meeen någon ska höra av sig.

:-)

Bild
Användarvisningsbild
av frasse4
#1574563
Hoppas det löser sig. Själv fick jag en spricka i min nya ruta i förra veckan. Får se om det blir en original eller eftermarknads denna gång. Man är utsatt när man sitter 1 m lägre än alla SUV:är mellan Stockholm och Uppsala.
Användarvisningsbild
av batmac
#1574631
frasse4 skrev:Hoppas det löser sig. Själv fick jag en spricka i min nya ruta i förra veckan. Får se om det blir en original eller eftermarknads denna gång. Man är utsatt när man sitter 1 m lägre än alla SUV:är mellan Stockholm och Uppsala.
Tror ju inte det spelar nån roll alls egentligen, och hade den inte varit "dåligt monterad" och påståtts orsaka vindbrus hade jag inte brytt mig. Lite principsak också när den är såld av Tesla själva. Skulle jag behöva byta på egen hand skulle jag ju inte tveka att göra det hos Ryds eller Carglass, så länge den monteras korrekt. Känns naturligt att åka till glasmästare för glasärenden.
Användarvisningsbild
av batmac
#1575334
Nya problem. Fick upp meddelande om att autopilot-kameror inte fungerade för några dagar sedan, och får ingen bild från vänster sidokamera. Omstart hjälpte inte. Senare tappade jag även bilden från den högra. Fick felkod på både höger och vänster. Sen kom plötsligt höger tillbaka men vänster trilskas fortfarande. Och eftersom en sidokamera rapporterar problem så fungerar heller inte farthållaren, inte autopilot utan farthållaren. Så det är ju kul.

Blir ju lite fundersam när båda sidorna gick och larmade, men jag kan absolut tänka att den vänstra som jag fulfixat glaret på kanske fått fukt i sig. Har dragit iväg ett meddelande till tesla där jag bett om prisuppgift på att köpa nya reviderade kameror. Ligger runt 1000-1300 från ebay.

Men ska också testa koppla ur och i den vänstra kameran igen en snabbis.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1575609
Gjorde ingen skillnad att koppla i och ur kameran, så det blev en beställning. Kändes inte värt att köpa från ebay med den lilla prisskillnaden. Förväntad leverans mitten av maj :-o :-( Men då får jag åtminstone kameror utan glare, och svarta då jag skippade det kromade höljet. Bara en chrome delete kring fönster och speglar kvar sen.





Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍