Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frimo
frimo skrev:
Jocke S. skrev:
frimo skrev: ok skall testa (förre ägaren hade precis bytt avgas katt samt lambasond innan han tröttnade och sålde bilen han kan ju kopplat fel ?) antar att motorn skall vara igång eller.
Ja, motorn på tomgång!
hej ska iväg o köpa en multimeter idag om bilen vill som jag!!
förra veckan iregnet skulle köra hem bilen ville ej starta på alla cylindrar,
blev bogsering till kompis garage.
torkade ut cylindrana skiftade tändmodulen (Vänsterskärm)samma visa igen.
löddade om bränslestyrrelät (högerskärm) och torkade ur stiften igen
samma visa igen :cry: Satte in gamla Ngk stift startade direkt och gick fint.ställde den utomhus i regnväder över natten och startade direkt
provade fler tillfällen och den startade HÅLLER inte stiften Kvaltiten som volvo motorn kräver eller :idea: :!:Mätte idag Signal kabeln Fick i stort sett fast värde ej pendling förre ägaren klppta kabeln nere vid kopplingen
öch lödadade ihop och snodde ihop med silvertejp dock ledaren för sig själv men inte de övriga 2 :x
möjlig kortslutning kanse :evil:gjorde ny mätning idag pendlade mellan 0,3-0,4 v
nya felkoder idag 2-3- 2 2-3-1 2-2-1 KÖR NU MED NYA NGK STIFT
av frimo
frimo skrev:
frimo skrev:
Jocke S. skrev: Ja, motorn på tomgång!
hej ska iväg o köpa en multimeter idag om bilen vill som jag!!
förra veckan iregnet skulle köra hem bilen ville ej starta på alla cylindrar,
blev bogsering till kompis garage.
torkade ut cylindrana skiftade tändmodulen (Vänsterskärm)samma visa igen.
löddade om bränslestyrrelät (högerskärm) och torkade ur stiften igen
samma visa igen :cry: Satte in gamla Ngk stift startade direkt och gick fint.ställde den utomhus i regnväder över natten och startade direkt
provade fler tillfällen och den startade HÅLLER inte stiften Kvaltiten som volvo motorn kräver eller :idea: :!:Mätte idag Signal kabeln Fick i stort sett fast värde ej pendling förre ägaren klppta kabeln nere vid kopplingen
öch lödadade ihop och snodde ihop med silvertejp dock ledaren för sig själv men inte de övriga 2 :x
möjlig kortslutning kanse :evil:gjorde ny mätning idag pendlade mellan 0,3-0,4 v
nya felkoder idag 2-3- 2 2-3-1 2-2-1 KÖR NU MED NYA NGK STIFT
kan det vara lm-mätarn tro eller lamban mvh Niclas
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Med tanke på din "dåligt" skarvade lambda, skulle jag börja med att byta ut den. Köp original...så slipper du tänka på den... :wink:
av frimo
Jocke S. skrev:Med tanke på din "dåligt" skarvade lambda, skulle jag börja med att byta ut den. Köp original...så slipper du tänka på den... :wink:
har idag monterat en orginal den förre ägaren hade satt dit en Biltema.innan bytet startade jag den för att köra upp till smörjgropen då ville bara gå på 3 cylindrar den första kilometern sen kom den fjärde men den går orent därefter efter bytet så gick den hem och nu ikväll till jobbet iallafall
Mvh Niclas :!:
Användarvisningsbild
av lingua
nollade du boxen efter bytet?
av frimo
lingua skrev:nollade du boxen efter bytet?
Har Gjort det i eftermiddag Har ej provkört sen dess Blir väl det imorgon em
Niclas :arrow:
av frimo
frimo skrev:
lingua skrev:nollade du boxen efter bytet?
Har Gjort det i eftermiddag Har ej provkört sen dess Blir väl det imorgon em
Niclas :arrow:
gjorde idag en provtur startade den inga problem lät den gå en stund på tomgång därefter en runda på 4,5 km med olika hastigheter 50-70-90 + lite extra inga problem har även kört till jobbet nu i kväll vid kallstart ca 950 varv när den blir varm ca 600 varv vi kör hoppas på det bästa går lite jämnare nu tycker jag mvh Niclas :) :!:

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]