Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LarsaV60
#1565735
Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.

Volvo V60 Recharge T6 Core Edition
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor

Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.

Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
av perhall
#1565741
LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.

Volvo V60 Recharge T6 Core Edition
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor

Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.

Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
Intressant - 330e? Många verkar gilla BMW hårt, vad var det du inte gillade...
av LarsaV60
#1565753
perhall skrev: sön 31 dec 2023, 01:29
LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.

Volvo V60 Recharge T6 Core Edition
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor

Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.

Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
Intressant - 330e? Många verkar gilla BMW hårt, vad var det du inte gillade...
Tror faktiskt det är vad många gillar med BMW, sportigare mer ”responsiv”, som jag inte gillar. Volvon är mer bekväm och ”följsam”. Detta förutom skillnaderna i räckvidd och bagageutrymme. Har även för mig dragvikt men här minns jag kanske fel. Var ju ett och ett halvt år sedan.

Kanske 🤔 att jag börjar bli gubbe.
Användarvisningsbild
av Limpaan
#1565776
Nu har jag ä.n.t.l.i.g.e.n. fått hämta ut nya bilen :) Det blev en 20 månader lång väntan men nu är den här. Beställdes 11e maj 2022. Inte så många mil än men supernöjd so far.

Är en V60 Core Edition med ljust läder, motorstolar, svart metallic och tonade rutor.
Bilagor
20231229_101845.jpg
20231229_101845.jpg (1.4 MiB) Visad 789 gånger
av Thomasksen
#1565792
Grattis era nya bilar, låååång väntan. 😉 Hur länge innan uthämtning fick ni leveransbesked från Volvo.
Jag har inte en susning när min ska levereras,
av LarsaV60
#1565794
Thomasksen skrev: sön 31 dec 2023, 16:17 Grattis era nya bilar, låååång väntan. 😉 Hur länge innan uthämtning fick ni leveransbesked från Volvo.
Jag har inte en susning när min ska levereras,
27/10-23 fick jag mail ” Inom kort börjar vi bygga din nya bil” från Volvo Cars. Bilen hämtade jag ut 29/12-23.
Användarvisningsbild
av Limpaan
#1565804
Jag har haft noll personlig återkoppling men hängt tämligen regelbundet på deras leveranssida för att hålla mig uppdaterad. Även hängt på leasinggivarens hemsida då det är förmånsbil. Vips så stod det "din bil byggs" på Volvo och då uppdaterades även leasingsidan med uppskattat leveransdatum till bilhandlaren. Enligt info byggdes min bil i början av december så skulle gissa att 3-4 veckor är rimligt från "bil byggs" tills redo för leverans.
av CalleSpeed
#1566090
LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.

Volvo V60 Recharge T6 Core Edition
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor

Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.

Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
Samma här, kört Audi A4 i +20 år och valde med bort både BMW 330e och Mercedes C 300 e. BMW kändes bara tröttsamt sportig. När man körde BMW och Mercedes så kändes det som om man åkte runt med bagage fullastat på något vis. Vilket troligen beror på batteriernas placering. Sedan så blir man helt yr på alla tillvals möjligheter på Tyskarna som man måste ha koll på för att inte missa något viktigt. Här slår Volvo dom båda med sin extremt bra grund utrustning och är mycket trevlig att köra. Har beställt samma bilen som dig T6 Core Edition, vilket har i princip samma utrustning som en Plus förutom skin och elstolar.
  • 1
  • 305
  • 306
  • 307
  • 308
  • 309
  • 313
Byta topplockspackning Volvo V70 2.4

Okej tack! Uppskattar svaret, förlåt f&[…]

Multirem går av hela tiden

...passade på att uppgradera till en 180Ah […]

Jag körde farsans 144 -72 på 100% E85 i[…]

Är ute och drar husvagn i Europa och anvä[…]